28 Април 2024неделя08:34 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Отмъщението на Хрушчов" ЗАЗ-965 отметна половин век

/ брой: 240

автор:Дума

visibility 2431

На първи октомври 1960-а година целокупното прогресивно човечество отбеляза пускането на първия сериен автомобил Запорожец ЗАЗ-965, получил по-късно няколко прозвища – зазик, гърбушко /горбатый/, отмъщението на Хрушчов и др. До края на същата година са направени около 1500 екземпляра от новата съветска миникола. От 1962-а заводът стартира производството на модификацията 965С за превоз на поща с десен волан и метални панели вместо задните стъкла, както и с пощенска кутия на мястото на задната седалка, а от 1963-а и на автомобили с ръчно управление за инвалиди.
Също през октомври 1962-а стартира производството на модернизирания вариант ЗАЗ-965А с променени външни въздухозаборници и въздуховоди, разглобяем заден панел, улесняващ свалянето и качването на мотора, операция изпипана до съвършенство от собствениците на автомобила, наречен още и „самоучител на майстора“. Колата имала променен преден капак, приборно табло и фарове.
Машината станала и по-мощна - 30 к. с. при 4200/мин вместо предишните 23 к. с., като това е постигнато с увеличаване на ходовия обем от 746 до 887 куб.см. Максималната скорост нараснала на 110 км/ч, а разходът на гориво бил 5,5 л на 100 км.
Успоредно с предназначените за съветския пазар машини се правели и за износ – вариантът 965А Ялта, който имал многослойна шумоизолация, външно огледало, пепелник, радиоприемник, хромирани лайсни с надпис 965А, дръжки имитиращи слонова кост с хромирани елементи, волан, напомнящ този на Волга 21. Общо от октоври 1960-а до 1969-а година са произведени 322 106 запорожеца от първия модел , много от които все още пърпорят по улиците, включително и у нас, най-вече заради непрестанните грижи на спомнящите си с умиление младостта си собственици.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ