22 Август 2025петък13:15 ч.

Отново отложиха въвеждането на ТОЛ системата

автор:Дума

visibility 1542

Управляващите за пореден път отложиха въвеждането на ТОЛ системата. Депутатите приеха на първо четене промени в Закона за пътищата.
С тях реалното стартиране на системата се отлага за 1 март 2020 година, а преди това тя ще работи, но няма да се събират такси. Обяснението на зам.-министъра по регионалното развитие Николай Нанков е, че така "няма да внесем сътресение в транспортния бранш".
 С текстовете се премахва задължението АПИ да организира разпространението на бордови устройства и директно отчитане на ползвателите на платената пътна мрежа. Тези дейности ще бъдат изцяло прехвърлени върху търговците. В промените пише още, че действието на реално таксуване с тол такса ще бъде отложено до постигане на сигурност, че системата е в пълна готовност.
От 1 март 2020 година ще се стартира тол таксуването на пътните превозни средства с обща допустима техническа маса над 3,5 тона. До датата на обнародването на това решение на Министерски съвет, съответно до 29 февруари 2020 г. пътните превозни средства с обща допустима техническа маса над 3,5 тона ще заплащат винетна такса.
С остри критики срещу поредните промени около ТОЛ системата излязоха от БСП.
ГЕРБ казват, че новата ТОЛ система е пътят на реформата, но това е пример как не трябва да се прави, как не трябва да се въвежда нова система, коментира от трибуната зам.-председателят на ПГ на БСП Георги Свиленски. Управляващите показват как се губи доверие в обществото, бизнеса и хората, които трябва да спазват законите, категоричен бе социалистът.
Държавата ще загуби над 300 млн. лева до старта на ТОЛ системата, обяви от своя страна секретарят на ПГ на БСП Димитър Данчев. Той припомни, че през 2017-та премиерът Бойко Борисов е заплашил, че държавата сама ще построи ТОЛ системата, ако не успее най-накрая да връчи поръчката за изграждането й. Социалистът обясни, че според депутати от ГЕРБ системата събирала от глоби 30 хил. лева на ден, а според зам.-министър Николай Нанков всеки ден, в който не работи системата, държава губи 1,5 милиона лева. Кой носи отговорността за тези пари от пропуснати ползи, попита той.
Системата за въвеждане на ТОЛ системата е като системата на управление на държавата, добави Дора Янкова от левицата. Според нея въвеждането на ТОЛ системата като техническа инфраструктура е добре изградена. По думите й системата е свързана с очакване за справедливи приходи за държавата, за да се модернизира държавната пътна инфраструктура. За голямо съжаление, управляващите, в 4 годишния период откакто тя се въвежда, не бяха искрени с българските граждани и с превозвачите за допълнителните финансови тежести, обясни тя. Дора Янкова предупреди, че ще има поскъпване на транспорта за граждани и за преминаването на вътрешни товари. Но от тежкотоварните превози, които преминават през държавата, ще загубим стотици милиони.

Пускат магистрала "Европа" до средата на септември

автор:Дума

visibility 97

/ брой: 156

Държавата компенсира битовите сметки за ток с над 35%

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 156

1/5 от жп линиите у нас не са рентабилни

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 156

КЗК ще проверява пазара на олио

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 156

Тел Авив започна офанзива срещу Газа

автор:Дума

visibility 98

/ брой: 156

Солун взима мерки за тротинетките

автор:Дума

visibility 93

/ брой: 156

Задържаха украинец за взрива на „Северен поток“

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 156

Джей Ди Ванс: Европа ще плаща за украинската сигурност

автор:Дума

visibility 90

/ брой: 156

Тъпите билбордове

автор:Александър Симов

visibility 83

/ брой: 156

Държава или траурна агенция?

visibility 93

/ брой: 156

ПП клевети БНБ пред ЕЦБ с дъвката "Магнитски"

visibility 90

/ брой: 156

Газ, амбиции и накърнена чест

visibility 96

/ брой: 156

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ