14 Юли 2025понеделник12:27 ч.

Няколко думи

Пълен парадокс

/ брой: 146

автор:Мая Йовановска

visibility 3585

България е сред първенците в черната класация за най-много жертви по пътищата на ЕС. Причата е комплексна, но най-важната - калпавите пътища. И макар, че правителството на ГЕРБ създаде и агенция по пътна безопасност (поредната подобна структура от над десет) у нас държавна политика по пътната безопасност липсва години наред. 

Гордостта на Бойко Борисов бяха магистралите и пътищата. Затова там се изсипваха милиарди левове (по традиция - в края на годината), недовършени отсечки се откриваха официално по няколко пъти, правеше ремонт на ремонта на ремонта... Оказа се, че има селски пътища, за които при управлението на ГЕРБ са плащани по над 1 милион лева на километър. И както всеки божи ден се убеждаваме - резултатът, меко казано, е плачевен. Той е направо престъпен. 

Откакто служебното правителство на Румен Радев встъпи в длъжност няма ден без на показ да излиза поредната схема на ГЕРБ за нечие облагодетелстване за сметка на парите и интереса на всички български граждани. В края на юни стротелната министърка разкри конкретен случай как държавната "Автомагистрали" е дала аванс от 84 милиона лева на фирма доставчик на материали за изграждането на отсечка от прословутата магистрала "Хемус" години преди началото на строителството.

През изминалата седмица в поредната порция скандални разкрития Комитова констатира, че докато държавата е давала авансово пари за още дори неначенати дейности по магистралите, парите за планирани ремонти на пътища са крайно недостатъчни. Те и така са заложени в бюджета на АПИ. Уравнението не излиза, когато в МРРБ правят съпоставка на парите, осигурени за "Хемус", и средства за текущи ремонти на пътната мрежа в страната. Дадените досега предварително пари за "Хемус" били 70 на сто от необходимата сума, строителството обаче било изпълнено на около 13%.  Този случай не е неизвестен, защото в бюджета бяха върнати пари по това перо, срещу което впрочем строителният бранш скочи. Същевременно за текущите ремонти на пътищата на фирми е възлагана дейност, без да е осигурено финансирането. Става въпрос за три-четири пъти по-малка от необходимата сума. Традицията пак идва от ГЕРБ, които поръчвали работа, а фирмите чакали бюджетния излишък в края на годината, за да си получат парите.

Всеки знае, че Борисовите финансови министри си разписваха бюджета със скрити излишъци, за да раздават пари по лично усмотрение. Този начин на "финансиране" е пълен парадокс. Той е и извън закона, начин да се заобиколят разпоредбите на нормативните документи за сметка на всички български данъкоплатци. Е, асфалт не се яде, но както на всички стана ясно, от асфалт се краде.

Има ли да каже нещо по въпроса прокуратурата?

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 80

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 67

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 67

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 73

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ