18 Септември 2021събота20:58 ч.

Няколко думи

Пълен парадокс

/ брой: 146

автор:Мая Йовановска

visibility 1721

България е сред първенците в черната класация за най-много жертви по пътищата на ЕС. Причата е комплексна, но най-важната - калпавите пътища. И макар, че правителството на ГЕРБ създаде и агенция по пътна безопасност (поредната подобна структура от над десет) у нас държавна политика по пътната безопасност липсва години наред. 

Гордостта на Бойко Борисов бяха магистралите и пътищата. Затова там се изсипваха милиарди левове (по традиция - в края на годината), недовършени отсечки се откриваха официално по няколко пъти, правеше ремонт на ремонта на ремонта... Оказа се, че има селски пътища, за които при управлението на ГЕРБ са плащани по над 1 милион лева на километър. И както всеки божи ден се убеждаваме - резултатът, меко казано, е плачевен. Той е направо престъпен. 

Откакто служебното правителство на Румен Радев встъпи в длъжност няма ден без на показ да излиза поредната схема на ГЕРБ за нечие облагодетелстване за сметка на парите и интереса на всички български граждани. В края на юни стротелната министърка разкри конкретен случай как държавната "Автомагистрали" е дала аванс от 84 милиона лева на фирма доставчик на материали за изграждането на отсечка от прословутата магистрала "Хемус" години преди началото на строителството.

През изминалата седмица в поредната порция скандални разкрития Комитова констатира, че докато държавата е давала авансово пари за още дори неначенати дейности по магистралите, парите за планирани ремонти на пътища са крайно недостатъчни. Те и така са заложени в бюджета на АПИ. Уравнението не излиза, когато в МРРБ правят съпоставка на парите, осигурени за "Хемус", и средства за текущи ремонти на пътната мрежа в страната. Дадените досега предварително пари за "Хемус" били 70 на сто от необходимата сума, строителството обаче било изпълнено на около 13%.  Този случай не е неизвестен, защото в бюджета бяха върнати пари по това перо, срещу което впрочем строителният бранш скочи. Същевременно за текущите ремонти на пътищата на фирми е възлагана дейност, без да е осигурено финансирането. Става въпрос за три-четири пъти по-малка от необходимата сума. Традицията пак идва от ГЕРБ, които поръчвали работа, а фирмите чакали бюджетния излишък в края на годината, за да си получат парите.

Всеки знае, че Борисовите финансови министри си разписваха бюджета със скрити излишъци, за да раздават пари по лично усмотрение. Този начин на "финансиране" е пълен парадокс. Той е и извън закона, начин да се заобиколят разпоредбите на нормативните документи за сметка на всички български данъкоплатци. Е, асфалт не се яде, но както на всички стана ясно, от асфалт се краде.

Има ли да каже нещо по въпроса прокуратурата?

Айтос на протест: „Без тирове убийци!“

автор:Дума

visibility 48

Съборът на БЛС преизбра д-р Иван Маждаров

автор:Дума

visibility 103

Петков и Василев представят проекта си утре

автор:Дума

visibility 525

Стефан Янев се срещна с пътните строители

автор:Дума

visibility 257

Задава се риск за бюджет 2022

автор:Дума

visibility 570

/ брой: 179

НАП проверява спортния тотализатор

автор:Дума

visibility 260

/ брой: 179

Само момчета ще учат в гимназиите в Афганистан

автор:Дума

visibility 0

САЩ спретнаха англосаксонски военен пакт в Азия

автор:Дума

visibility 487

/ брой: 179

Курц: Пандемията за ваксинираните свърши

автор:Дума

visibility 398

/ брой: 179

Протести срещу дясната политика в Еквадор

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 179

Страховете ни

автор:Георги Георгиев

visibility 1269

/ брой: 179

Не е яко да си вандал

автор:Велиана Христова

visibility 519

/ брой: 179

Президентската прокаженост на ГЕРБ

автор:Юри Михалков

visibility 763

/ брой: 179

Инфлацията ще ни помете безпощадно!

visibility 591

/ брой: 179

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ