13 Юли 2025неделя16:20 ч.

Няколко думи

Пълен парадокс

/ брой: 146

автор:Мая Йовановска

visibility 3582

България е сред първенците в черната класация за най-много жертви по пътищата на ЕС. Причата е комплексна, но най-важната - калпавите пътища. И макар, че правителството на ГЕРБ създаде и агенция по пътна безопасност (поредната подобна структура от над десет) у нас държавна политика по пътната безопасност липсва години наред. 

Гордостта на Бойко Борисов бяха магистралите и пътищата. Затова там се изсипваха милиарди левове (по традиция - в края на годината), недовършени отсечки се откриваха официално по няколко пъти, правеше ремонт на ремонта на ремонта... Оказа се, че има селски пътища, за които при управлението на ГЕРБ са плащани по над 1 милион лева на километър. И както всеки божи ден се убеждаваме - резултатът, меко казано, е плачевен. Той е направо престъпен. 

Откакто служебното правителство на Румен Радев встъпи в длъжност няма ден без на показ да излиза поредната схема на ГЕРБ за нечие облагодетелстване за сметка на парите и интереса на всички български граждани. В края на юни стротелната министърка разкри конкретен случай как държавната "Автомагистрали" е дала аванс от 84 милиона лева на фирма доставчик на материали за изграждането на отсечка от прословутата магистрала "Хемус" години преди началото на строителството.

През изминалата седмица в поредната порция скандални разкрития Комитова констатира, че докато държавата е давала авансово пари за още дори неначенати дейности по магистралите, парите за планирани ремонти на пътища са крайно недостатъчни. Те и така са заложени в бюджета на АПИ. Уравнението не излиза, когато в МРРБ правят съпоставка на парите, осигурени за "Хемус", и средства за текущи ремонти на пътната мрежа в страната. Дадените досега предварително пари за "Хемус" били 70 на сто от необходимата сума, строителството обаче било изпълнено на около 13%.  Този случай не е неизвестен, защото в бюджета бяха върнати пари по това перо, срещу което впрочем строителният бранш скочи. Същевременно за текущите ремонти на пътищата на фирми е възлагана дейност, без да е осигурено финансирането. Става въпрос за три-четири пъти по-малка от необходимата сума. Традицията пак идва от ГЕРБ, които поръчвали работа, а фирмите чакали бюджетния излишък в края на годината, за да си получат парите.

Всеки знае, че Борисовите финансови министри си разписваха бюджета със скрити излишъци, за да раздават пари по лично усмотрение. Този начин на "финансиране" е пълен парадокс. Той е и извън закона, начин да се заобиколят разпоредбите на нормативните документи за сметка на всички български данъкоплатци. Е, асфалт не се яде, но както на всички стана ясно, от асфалт се краде.

Има ли да каже нещо по въпроса прокуратурата?

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 6031

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 4096

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 4707

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 5601

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 4125

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 4173

/ брой: 126

Тупик

visibility 5730

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 5002

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 5910

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 5795

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ