01 Ноември 2024петък02:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Първият хибриделектро на четирите кръга

/ брой: 185

автор:Дума

visibility 1313

Истината е че по отношение на „озеленяването“ с хибридни и електромодели Audi е поизостанала от конкуренцията - BMW и Mercedes-Benz. Докато баварците вече предложиха системата ActiveHybrid за своята 7-а серия и кросовъра Х6, а хората на трилъчната звезда продават хибридните версии на S-клас и всъдехода ML, марката с четирите преплетени кръга Audi нямаше с какво да им отговори. Най-накрая се наредиха при природните защитници с първия си хибриден автомобил - Q5 Hybrid quattro.
Ако се поразровим, обаче, ще намерим в историята и друго подобно ауди - Audi 100 Duo, но реалността на историята ни отвежда още по-назад – в Porsche често напомнят модела си Lohner, появил се още през 1900-а година и на теория станал първият изобщо хибриден автомобил в света. А Audi и Porsche сега са под един покрив, погълнати от VW.
Но да се върнем към Audi 100 Duo от който през 1989-а са направени 10 екземпляра в които електромотор 12,6 к.с. е задвижвал задната ос, захранван от Ni-Cd акумулатор, разположен в багажника. За задвижването на предните колела се е грижел стандартен 2,3 л., 5-цилиндров, бензинов двигател, а водачът е можел сам да избира режима на движение – на бензин или на ток. Пред 1991-а показват Audi 100 Duo II, което е с куатрозадвижване, а през 1997-а идва и трето поколение Duo с турбодизел 1.9 TDI, 29 к.с. електромотор и задвижване само на предната ос. От този модел са реализирани само 60 екземпляра и затова смело може да се каже, че Q5 Hybrid е истинският пионер на масово Audi с хибридно задвижване.
Според производителят, става дума за пълен хибрид, в който синхронният електромотор изпълнява функции за задвижване на колата, на стартер и на генератор. Мощността му е 45 к.с., въртящият момент 211 Нм. Той работи заедно с двулитров бензинов мотор TFSI с мощност 211 к.с. Връзката му с електромотора , интегриран в корпуса на 8-степенната предавателна автоматична кутия tiptronic, е през многодисков мокър съединител. В предавателния механизъм няма хидротрансформатор, а неговата роля и място заема мотор-генераторът, съединен с многодисковия съединител, работещ в маслена вана.
Автомобилът, в зависимост от натоварването и нивото на заряда на акумулатора, може да се движи само на ток със скорост до 100 километра в час около 3 километра, само на бензин или в смесен режим за използване на макссимално ускоряване. Електромоторът се включва в действие самостоятелно в зависимост от пътната ситуация, по команда от блока за управление и „в съответствие със стратегията за осигуряване на оптимална производителност и гориовна икономичност“.
При отпускане на газта електродвигателят работи като генератор, зареждайки доста скромната литиево-йонната акумулаторна батерия  - 1,3 кВт/час, разположена под пода на багажника. В същия момент ДеВеГе-то спира да работи, за да се избегнат инерционните загуби.
Основната печалба от карането на хибриден автомобил е в града, там където нормален автомобил харчи най-много гориво – на светофарите, тръгванията и спиранията, при които хибридната система позволява да се набира електроенергия. Резултатът е интересен – автомобилът с мощност 245 к.с. и маса два тона показва разход на гориво от 10,6 литра на 100 километра.
В интериора на колата няма много промени в сравнение с нормалното изпълнение. Той е удобен, комфортен и изпълнен от качествени материали. От Audi A6 в Q5 Hybrid са използвани последната версия на навигацията MMI Navigation plus с възможност за налагане на карти Google, има и бортови достъп WLAN, към който могат да прикачат до осем устройства. Приборното табло е малко по-различно - на мястото на оборотомера е монтиран специален прибор,  помогащ да се оцени ефективността на използване на хибридното задвижване - ако стрелката е в положении Charge се зарежда батерията, в Efficiency максимално ефективно се използва електромотора, а при Boost е пълна газ. Мястото на датчика за температурата на мотора е заето от датчик за нивото на зареждане на батерията.
Реално погледнато Audi Q5, независимо от всичките модни и доста тежки екотехнологии, си остава цялостен, универсален и много приятен за управление автомобил.

7200 лекари в Словакия подадоха оставки

автор:Дума

visibility 440

/ брой: 208

Шефът на ВАС се гласи да остане на поста си

автор:Дума

visibility 566

/ брой: 208

Едва 8,7% от учениците могат да различат факт от мнение

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 208

Бизнес климатът у нас се влошава

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 208

Газът поскъпва с 8% в началото на зимата

автор:Дума

visibility 472

/ брой: 208

Wizz Air спря полетите от София до Женева и Лисабон

автор:Дума

visibility 540

/ брой: 208

Високо темпо на руското настъпление

автор:Дума

visibility 556

/ брой: 208

Скопие с ново условие за конституцията

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 208

Опозицията в Албания блокира страната

автор:Дума

visibility 505

/ брой: 208

Ценоразпис за власт

автор:Таня Джаджева

visibility 514

/ брой: 208

Махалото вляво и дясно

автор:Александър Симов

visibility 593

/ брой: 208

Ако зависеше от българите, Тръмп би спечелил вота в САЩ

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 208

Не е фокус, а нови политики

visibility 557

/ брой: 208

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ