25 Октомври 2020неделя04:37 ч.

Пентагонът създава наземна система за управление оръжията на щурмовата авиация

/ брой: 190

автор:Желязко Тенчев

visibility 1652

Управлението за перспективни изследователски проекти (DARPA) към Пентагона е започнало разработка на наземен пулт за управление на оръжията на щурмовата авиация, съобщава Aviation Week. Проектът е получил названието Високоточна непосредствена авиационна поддръжка (PCAS) и трябва да увеличи ефективността и точността на въз-душните удари, нанасяни за поддръжки на сухопътните войски. Очаква се демонстрацията на технологията да се състои в края ня 2014 г. Програмата PCAS се провежда под формата на търг, заявките за участие в който ще се приемат до края на септември т.г.
По условията на конкурса през ноември т.г. ще бъдат обявени двата победителя, които ще се заемат със създаването на действащите прототипи на системата. Крайният победител, чиято разработка бе приета за основа, ще бъде обявен след 18 месеца. Благодарение на наземния пулт за управление сухопътните войски ще могат да получат пълен контрол над сензорите и въоръжението както на пилотирани, така и на безпилотни самолети. Благодарение на новата система ще стане възможно да се извършва предварителна оценка за използването на определено въоръжение на щурмовата авиация, ще се получава информация за разположението на войските на противника от въздуха, ще се следи за траекторията на полета на ракети или бомби и при нужда ще се внасят изменения в техните системи за насочване.
По оценката на DARPA използването на новата система паралелно с традиционния гласов обмен на данни (в случая комуникация с пилотирания самолет) ще позволи да се съкрати времето за реагиране на щурмовата авиация от 30-60 минути до шест минути. Освен това благодарение на наземния контролер ще може да се избегнат грешки при насочването на оръжията. По предварителни данни в изпитанията на PCAS ще бъде модифициран опционално пилотираният щурмовик Fairchild A-10 Thunderbolt II. На самолета ще бъдат монтирани устройства за лазерно насочване на целите, 30-милиметрово оръдие, 70-милиметрови ракети със система за насочване чрез лазерен лъч, 113-килограмови авиобомби със система за насочване по GPS, а също и управляеми ракети AGM-56E Maverick. Ако изпитанията на PCAS се окажат успешни, системата ще постъпи в серийно производство и ще се използва на перспективните безпилотни щурмови самолети.
От февруари т.г. DARPA води проект по създаването на безпилотен летателен апарат, който ще може да замени A-10, а също и изтребителите F/A-18 Hornet и F-16 Fighting Falcon. Демонстрационните прототипи на самолетите се планира да се подготовят към 2012-2013 г. DARPA не изключва възможността от разработки на безпилотни версии на пилотирани бойни самолети - QF-16 вместо F-16 и UA-10 вместо A-10. PCAS ще се използва и на перспективния ударен безпилотник, който се създава в рамките на програмата MQ-X. Апаратът трябва да бъде готов през 2020 г.

 

РЗИ: София е трайно в „червената зона“

автор:Дума

visibility 196

Детските надбавки - само предизборно

автор:Дума

visibility 838

/ брой: 202

Ремонтът на жилище може да спести до 200 лв. от налога

автор:Дума

visibility 461

/ брой: 202

Държавата ще покрие част от данъка на таксиджиите

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 202

Кирил Ананиев очаква 3% спад на БВП

автор:Дума

visibility 475

/ брой: 201

Меркел призова германците да не почиват в чужбина

автор:Дума

visibility 151

Словакия въвежда пълна карантина за три седмици

автор:Дума

visibility 213

Вечерен час в Атина и Солун

автор:Дума

visibility 218

За едни хранилка, за други - бесилка

автор:Павлета Давидова

visibility 759

/ брой: 202

България се кълчи на американския пилон

автор:Юри Михалков

visibility 1189

/ брой: 202

Изборите в Северен Кипър и геополитиката

автор:Зорница Илиева

visibility 502

/ брой: 202

Датата

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 202

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ