27 Април 2024събота17:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Военна полиция":

Пилотът на падналия МиГ е загубил ориентация

/ брой: 134

автор:Дума

visibility 67

Основната версия за падналия в Черно море български МиГ-29 е среща на самолета с водната повърхност вследствие на загуба на пространствената ориентация от екипажа. Това пише в доклада от разследването на Военна полиция за авиоинцидента от 9 юни, при който загина майор Валентин Терзиев.

Отделът за разследване на авиационни произшествия е разгледал още две версии, които биха могли да доведат до инцидента. Първата е отказ на авиационната техника в полет, а втората - разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки вследствие разрив на ракетата. И двете са отхвърлени като малко вероятни.

Загубата на пространствена ориентация на екипажа е най-вероятната причина за възникване на катастрофата, смятат разследващите. "Такива случаи са описани в авиационно-психологическите изследвания като оптическа илюзия, наречена "очарование". Тя възниква, когато пилотът концентрира цялото свое внимание само върху един обект или прибор. Това е особено характерно при атака, когато вниманието се фиксира само върху целта. Стремежът за поразяване на целта е толкова силен, че другите параметри на полета губят своята значимост в съзнанието на пилота", аргументират се проверяващите. 

Министърът на отбраната има готовност да предостави изготвения доклад от Военна полиция на прокуратурата, която продължава разследването по реда на Наказателно-процесуалния кодекс.

До 3-4 седмици предстои да бъде снет записът от т.нар. черна кутия в специализирана лаборатория на производителя в Руската федерация. 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 616

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 614

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 539

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 608

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 693

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 584

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 509

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 673

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 682

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 601

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 621

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ