10 Май 2024петък14:31 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Военна полиция":

Пилотът на падналия МиГ е загубил ориентация

/ брой: 134

автор:Дума

visibility 83

Основната версия за падналия в Черно море български МиГ-29 е среща на самолета с водната повърхност вследствие на загуба на пространствената ориентация от екипажа. Това пише в доклада от разследването на Военна полиция за авиоинцидента от 9 юни, при който загина майор Валентин Терзиев.

Отделът за разследване на авиационни произшествия е разгледал още две версии, които биха могли да доведат до инцидента. Първата е отказ на авиационната техника в полет, а втората - разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки вследствие разрив на ракетата. И двете са отхвърлени като малко вероятни.

Загубата на пространствена ориентация на екипажа е най-вероятната причина за възникване на катастрофата, смятат разследващите. "Такива случаи са описани в авиационно-психологическите изследвания като оптическа илюзия, наречена "очарование". Тя възниква, когато пилотът концентрира цялото свое внимание само върху един обект или прибор. Това е особено характерно при атака, когато вниманието се фиксира само върху целта. Стремежът за поразяване на целта е толкова силен, че другите параметри на полета губят своята значимост в съзнанието на пилота", аргументират се проверяващите. 

Министърът на отбраната има готовност да предостави изготвения доклад от Военна полиция на прокуратурата, която продължава разследването по реда на Наказателно-процесуалния кодекс.

До 3-4 седмици предстои да бъде снет записът от т.нар. черна кутия в специализирана лаборатория на производителя в Руската федерация. 

БСП представя листите си в цялата страна

автор:Дума

visibility 258

Да спрем опитите за подмяна на историята

автор:Дума

visibility 334

/ брой: 86

Ваксинират по-рано бебетата срещу коклюш

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 86

И трите телекома с рекордни приходи

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 86

Гвоздейков пак смени началника на НКЖИ

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 86

Вето върху тавана за надценката на хляба

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 86

Червеното месо и млякото разболяват планетата

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 86

Европа се окъпа в светлини за 9 май

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 86

Катастрофална загуба за социалдемократите в РСМ

автор:Дума

visibility 283

/ брой: 86

Популярността на САЩ като глобална сила спада

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 86

Си Дзинпин пристигна в Унгария

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 86

Време е

автор:Александър Симов

visibility 262

/ брой: 86

С надежда за партньорство

visibility 262

/ брой: 86

Извращението Евровизия

visibility 271

/ брой: 86

9 май - ден на Победата

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 86

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ