17 Май 2024петък08:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Плесница

/ брой: 108

автор:Мая Йовановска

visibility 1929

През миналата седмица бе съобщено, че Германия спешно търси десетки хиляди тираджии. Ако недостигът не бъде овладян, след 2030 г. на германския трудов пазар щели да липсват около 150 000 тираджии. Данните не са "гръм от ясно небе". За тази липса правителствата на големите държави в ЕС са напълно наясно. Още ли продължавате да се чудите каква бе една от причините за налагането на т.нар. пакет "Макрон"? По приемането на който в края на заминаващия си ЕП изведнъж нашата власт се сети да се противопоставя. ЕС отдавна върви на две, три и още безброй скорости, а разпоредбите, които се приемат, често са в полза на големите играчи.

Нито протестите на превозвачите ни, нито мобилизацията на евродепутатите ни (трима дори не участваха в гласуването) постигнаха успех. Бяха приети, макар и не окончателно, всички оспорвани от българските превозвачи промени. Шофьорите ще трябва да почиват извън кабината на камиона, ще се връщат на всеки 4 седмици в страната, където е регистрирана фирмата, а размерът на командировъчните ще бъде според държавата, в която са изпратени. Без съмнение, условията, при които работят шофьорите в нашите фирми, не са като тези в западноевропейските. Но с новите регламенти опасността голяма част от българските фирми да изчезнат въобще от пазара е напълно реална. Регламентът отвсякъде е протекционистки за западните фирми и резултатът ще е ограничаване на дейността на фирмите от периферията на ЕС.

Вярно, че в пазарни условия има изненади, но въпросът е имаха ли дългосрочна стратегия българските транспортни фирми след 1989 г.? Умно ли се планираше, или въобще не се планира? Сагата с пакета "Макрон" ще продължи и в следващия ЕП, но резултатите изглеждат с предизвестен край. Най-вероятно ни очаква шумна плесница. За съжаление. Не само за нас, а това неминуемо ще предизвика напрежение в Евросъюза.

Еврокомисията ни отписа за еврото догодина

автор:Дума

visibility 680

/ брой: 90

Прогнозират добър летен сезон, откриват го в петък

автор:Дума

visibility 683

/ брой: 90

Лозарският сектор е в трудна ситуация

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 90

Рекордните 6,73 млрд. лв. осчетоводени неправилно

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 90

Атентат срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 727

/ брой: 90

ЕС одобри пакта за миграцията

автор:Дума

visibility 714

/ брой: 90

Гърция забрани телефоните в час

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 90

Накратко

автор:Дума

visibility 650

/ брой: 90

С теб сме, Роберт!

автор:Дума

visibility 690

/ брой: 90

Сами сме срещу мобилните оператори

visibility 729

/ брой: 90

Имитация на нормално

visibility 653

/ брой: 90

БСП срещу статуквото и в защита на националните интереси

автор:Дума

visibility 744

/ брой: 90

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ