28 Март 2024четвъртък19:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Подсказките

/ брой: 109

автор:Деси Велева

visibility 802

Ако години наред родителите масово се чудеха кому е нужно да се препитват всички четвъртокласници на национално външно оценяване, тази година въпросът се задава с още по-голямо основание. Няколко училища бяха хванати в нарушения, сред които се откроиха най-вече подмяната на диктовки, дописването им от квестори и преписването им от ученици. Случаите действително са пренебрежимо малко на общия фон явили се, но пък колко ли други непозволени практики не са хванати? А сега кой ще вярва, че децата се оценяват справедливо, че на базата на резултатите им могат да се правят анализи за подготовката им, че с малките матури се показва положения от учителите труд? 

Сбърканите, заменени и дописани диктовки компрометираха окончателно цялата идея на националното външно оценяване и преценката на постигнатите компетентности. Ако досега то беше приравнявано с психически тормоз над децата, сега вече окончателно може да се нарече пародия на изпитване. 

От другата страна са и онези учители, които са изправени пред стреса трудът им да бъде оценен само на базата на тези изпити, а слабите резултати да изложат цялото училище под прицел. Добре знаем, че учебните заведения не са еднакви, нито равни. В тях не учи средностатистическа група, в която има напористи отличници и бездейни двойкари. В масовия случай в крайни квартали на големи градове, в малки градчета и селца учат деца, живеещи и развиващи се в по-различни условия, които имат и различни възможности и способности от други техни връстници. Разликата трябва да се признае, а не да се замита и да се търси начин да се преодолее. А за това няма да помогнат общонационални изпити, които само отчитат, че в селото Х децата нищо не знаят. Подобни оценки не са нужни никому. Необходими са действия, за да се помогне на тези ученици и техните учители, вместо те дружно, вероятно и с мълчаливото съгласие на родителите, да продължат да мамят системата с подсказки.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 235

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 302

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 320

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ