16 Май 2024четвъртък03:26 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Подземното влакче на корупцията

/ брой: 74

автор:Павлета Давидова

visibility 735

Новото звено за борба с корупцията, по-известно като БОРКОР, бе сравнено с метрото не от кой да е, а от шефа му Румен Миланов (стр.2). Сама по себе си метафората не е чак толкова лоша - в цял свят метрото е символ на бързо придвижване и модерни станции, приемано е като поредната придобивка, правеща живота на гражданите по-лесен.
В българската ситуация сравнението, освен че има по-скоро негативен смисъл, е и плашещо реалистично. Защото си имаме метро само в София, а в момента визията му е по-скоро от типа "тръгваш занякъде и стигаш доникъде". Да кажем, че това се дължи на факта, че все още не е завършено. Като сметнем обаче откога в София се говори за строеж на метро, чак да те хване страх кога ще се завърши и строителството на БОРКОР. Аналогията е пълна - в момента никой не е сигурен как ще изглежда окончателният вариант на столичното метро, неясни са и бъдещите дейности на прословутото вече звено за противодействие с корупцията. Самият Румен Миланов признава, че функциите на БОРКОР до голяма степен припокриват дейности, с които се занимават други институции. Управляващите обаче са категорични, че нужда от подобно звено има. И туй то.
Вместо борба с корупцията обаче е много възможно БОРКОР да открие нов сектор, подлежащ на корупция. Защото е много по-лесно да подкупиш този, който уж следи дали другите следят за корупция... А като консултанти са събрани лица от много сфери - от изпълнителната, през законодателната и до съдебната власт. И всички те са на едно място. Чисто практически се спестява време от обиколка по институциите в търсене на лицето, на което може или трябва да пробуташ пликче, пълно с банкноти. Лошото е, че колкото повече институции се създават в България, толкова повече стават и менте контрольорите, които искат левчета, за да не те свалят от "превозното средство", било то в буквален или преносен смисъл.
Закрилница на сенчестия, че даже и подземния бизнес - така най-често се определя корупцията. И тя като метрото си пада по сенчести места, криви улички и бързащи хора. "Първо се създава проектната компания "Метрополитен", след това се полагат релсите и едва тогава метрото тръгва" - Миланов прояви дълбоки познания по темата със строителството на метрото. След това обясни как досега се е закупувало оборудване и са наемали хора в БОРКОР. Интересно е, ако приемем, че до този момент звеното се е занимавало с проектната си визия, кой ще играе ролята на релси, за да се задвижи цялата машина... Дано няма невинни жертви, прегазени от нечий инженерен гений.

Над 12% от българите нямат банкова сметка

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 89

Държавата взе още 200 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 89

Фирмите у нас все по-трудно получават парите си

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 89

Хамас планирала база в Турция

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 89

Силяновска пак пропусна името на страната си

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 89

Макрон: ЕС да смени своя бизнес модел

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 89

Още година без мита и квоти за украинския внос

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 89

Знания и пошлост

автор:Деси Велева

visibility 558

/ брой: 89

Предизборни идиотщини

автор:Любо Кольовски

visibility 546

/ брой: 89

Институционално безхаберие

visibility 487

/ брой: 89

Време за преосмисляне

автор:Събина Петканска

visibility 524

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ