20 Май 2024понеделник18:24 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Превозвачи забатачили кредитите си заради проблемите с Турция

Спедиторските и транспортните компании задлъжняват, отчита Асоциацията на колекторските агенции в България

/ брой: 203

автор:Дума

visibility 38

Блокадата на границата ни с Турция през изминалите месеци, както и вариантите за увеличаване на таксите за преминаване на български камиони през границата, са се отразили негативно на българските транспортни компании по отношение на тяхната задлъжнялост. Това заяви председателят на Асоциацията на колекторските агенции в България (АКАБ) Райна Миткова-Тодорова пред "Фокус".
Според нея проблемите на българо-турската граница са се отразили на компаниите в сектора, тъй като над 50% от транспорта минава през Турция.
По време на блокадата много големи и стабилни транспортни фирми временно са били неспособни да обслужват плащанията си, подчерта експертът.
През 2013 г. фактите показват, че спедиторските и транспортните компании в България доста задлъжняват. По отношение на кредитите си, транспортните компании макар и в затруднено положение, правят частични плащания с цел да се запазят, за да не се стигне до крайни мерки, обясни Миткова. Тя допълни, че превозните средства са основно оръдие на труда в тези фирми и те ги пазят изключително много. Това е причината да преговарят докрай за своите задължения и отношенията си с кредиторите, коментира Миткова-Тодорова и добави, че ако се стигне до изземане на камиони от кредитори, то компанията ще прекрати своята дейност.
ДУМА припомня, че на 19 август министърът на транспорта Данаил Папазов заяви пред БНР, че новите допълнителни турски такси не се отнасят за българските превозвачи.
Тогава той уточни, че след като в министерството най-подробно са изучили целия документ, се вижда, че това практически не засяга нашите превозвачи, тъй като в един от допълнителните параграфи е записано, че при приложението на това комюнике се прилагат разпоредбите на двустранните и многостранните договори, какъвто България има с Турция още от далечната 1977 г. Неофициалната информация, която е от турската администрация, също е, че не засяга засега българските превозвачи.
Тогава Папазов каза, че въпреки това е поискал официална среща с турската страна, като се надяваше тя да бъде проведени преди 1 септември, когато новите такси влизат в сила. На тази среща Папазов се надява да бъдат намерени решения и на другите проблеми, които срещат българските превозвачи в Турция.

През май български превозвачи блокираха движението на товарни автомобили през ГКПП "Капитан Андреево" и поискаха държавата да предприеме реципрочни мерки срещу турските шофьори

Македония отмени забраната за движение на ТИР-ове през почивните дни

В Македония отмениха от вчера забраната за движение на тежкотоварни автомобили с обща маса над 15 тона, предаде електронното издание "Журнал". Забраната беше въведена от 1 юли и включваше ограничение на тежкотоварните автомобили през почивните дни и в дните с много високи температури. Камионите не можеха да се движат по пътищата от 17 до 22 часа в петък, от 9 до 18 часа в събота и от 9 до 22 часа в неделя. В дните с много високи температури забраната важеше от понеделник до четвъртък от 11 до 17 часа. До 1 септември важеше и ограничението за движение на тежкотоварни автомобили над 7,5 тона по пътните участъци Гостивар - Охрид, Охрид - Ресен и Охрид - Свети Наум.

Енергетиката катастрофира при ГЕРБ и ПП-ДБ

автор:Дума

visibility 284

/ брой: 92

"Булгаргаз" продава капацитета си в турските терминали

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 92

Харчим най-много за храна и жилище

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 92

Майдан в Грузия?

автор:Дума

visibility 341

/ брой: 92

Косово подобрява социалното подпомагане

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 92

Накратко

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 92

Порои и наводнения в Западна Европа

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 92

Странни статистики

автор:Евгени Гаврилов

visibility 334

/ брой: 92

Не разпилявайте гласа си

автор:Дума

visibility 334

/ брой: 92

Проповедниците на лъжата

автор:Александър Симов

visibility 319

/ брой: 92

Не харесвам привилегиите на политиците

автор:Дума

visibility 323

/ брой: 92

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ