14 Май 2024вторник22:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Прокопаха първите метри от най-дългия жп тунел у нас

/ брой: 163

автор:Дума

visibility 208

Вече са прокопани първите 70 метра от най-дългия двутръбен железопътен тунел, изграждан досега в България. Той е с дължина 7 километра и е компонент от мащабния жп проект Елин Пелин-Костенец, чието изпълнение започна преди малко повече от месец, съобщиха от Министерството на транспорта.

Министърът на транспорта Георги Тодоров направи проверка на строителните дейности на обекта. Той посочи, че това е един от важните стратегически проекти за България. С реализирането му ще се подобри свързаността по основната жп магистрала от направлението Изток-Запад, която е част от европейския коридор номер 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас.

Предвижда се тунелът да бъде завършен за 3 години. Железопътната линия от Елин Пелин до Костенец, с дължина 51 километра, е най-сложният участък от направлението София-Пловдив. За да се преодолее планинският терен, през който ще премине скоростната жп линия, почти половината от участъка ще се изгражда под земята. Предвижда се строителството на над 20 километра тунели и 3 километра мостове. Проектната скорост на новото трасе е до 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни. Модернизацията на цялото трасе е на стойност 1,024 млрд. лева. 

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 88

БДЖ пак се разделя с хартиеното билетче срещу 16 млн. лв.

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 88

Денят на данъчната свобода настъпи

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 88

Работници от Бангладеш ще берат череши у нас

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 88

България отхвърля проявата на Силяновска

автор:Дума

visibility 434

/ брой: 88

Шойгу на нов пост, сменя го икономист

автор:Дума

visibility 427

/ брой: 88

Каталунските сепаратисти губят мнозинството си

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 88

Накратко

автор:Дума

visibility 334

/ брой: 88

Дано не е късно

автор:Мая Йовановска

visibility 430

/ брой: 88

Комуникационна грешка

автор:Деси Велева

visibility 382

/ брой: 88

Пак Путин е виновен!

автор:Таня Глухчева

visibility 429

/ брой: 88

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 88

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ