05 Ноември 2025сряда12:23 ч.

Промоции и достойнство

/ брой: 44

автор:Велизар Енчев

visibility 15295

Ако при първия бойкот на 13 февруари оборотите на големите хранителни вериги паднаха с близо 30 процента, при третия и четвъртия се увеличиха. С едно важно уточнение – бойкотът на 6 март донесе 4 милиона повече оборот, но на стоки с 50% промоция. Което означава, че печалбите на търговските вериги са паднали, а потребителите са пазарували по-изгодно за тях.
Това са фактите, представени ни от НАП. Факти, които Инициативният комитет за бойкота не е в състояние нито да провери, нито да оспори.
Нека не си затваряме очите пред този феномен, който е уникален. Реакцията на българските потребители на бойкота е без прецедент и изобщо не може да се сравнява с бойкотите на високите цени на хипермаркетите в Гърция, Хърватия, Черна гора и Сърбия. В тези страни се случи точно обратното – в дните на бойкота гражданите масово бойкотираха, хранителните вериги бяха празни и това доведе до незабавни мерки на правителствата за намаляване на търговските надценки.
Бойкотът срещу високите цени на хранителните стоки в чуждите търговски вериги, някои от които са два пъти по-високи, отколкото в същите вериги в Германия и Австрия, е в услуга най-вече на пенсионерите, социално слабите и работещите бедни в България.
За съжаление, именно тези социални групи не само пренебрегнаха бойкота на веригите, но направиха точно обратното и в дните на втория, третия и четвъртия бойкот окупираха магазините заради промоциите.
Вместо да бойкотират високите цени на чуждите вериги, третиращи ги като „втора категория“ европейци, стотици възрастни хора се тълпяха пред входовете на магазините преди отварянето им рано сутрин.
Жалко е да се каже, но трябва да се чуе – промоциите пречупиха достойнството и социалната солидарност на българите.
И понеже управниците се страхуват само от масовата съпротива, след като видя, че хората са купени с евтини промоции, правителството забрави обещанието да сложи таван на цените на основни хранителни стоки след бойкота на 13 февруари.
Земеделският министър вече говори само за скъсяване на веригата на доставки, за да се намалят посредниците между производителите и крайните потребители. Но това изобщо не е гаранция за намаляване на чудовищно високите търговски надценки на храните във веригите, някои от които са 100 процента.
Бойкотът не е битка за промоции, а борба промоционалните цени да станат постоянни. Бойкотът цели българите да плащат за основни хранителни стоки толкова, колкото плащат германци и австрийци в същите вериги.
За да покажем, че сме Народ, а не тълпа, както ни нарекоха глашатаите на властта, на 13 март бойкотът продължава!

Фейсбук, със съкращения

3,2% дефицит в Бюджет 2026

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 207

БВП на България е нараснал с 600% за 20 години

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 207

Променят правилата за регистрация по ДДС

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 207

Печалбата на банките стигна 2,8 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 207

Социалист е фаворит за кмет на Ню Йорк

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 207

Латвия пак подхваща Истанбулската конвенция

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 207

Китай и Русия засилват двустранните отношения

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 207

Киев ще продава оръжия в Берлин и Копенхаген

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 207

Тъмната кула на прехода

автор:Александър Симов

visibility 0

/ брой: 207

Когато си знаеш интереса

автор:Таня Глухчева

visibility 0

/ брой: 207

Вдигането на осигурителните вноски е безалтернативно

visibility 1

/ брой: 207

Старите коли - аут от центъра на София

visibility 1

/ брой: 207

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ