05 Юли 2025събота21:10 ч.

Промоции и достойнство

/ брой: 44

автор:Велизар Енчев

visibility 14378

Ако при първия бойкот на 13 февруари оборотите на големите хранителни вериги паднаха с близо 30 процента, при третия и четвъртия се увеличиха. С едно важно уточнение – бойкотът на 6 март донесе 4 милиона повече оборот, но на стоки с 50% промоция. Което означава, че печалбите на търговските вериги са паднали, а потребителите са пазарували по-изгодно за тях.
Това са фактите, представени ни от НАП. Факти, които Инициативният комитет за бойкота не е в състояние нито да провери, нито да оспори.
Нека не си затваряме очите пред този феномен, който е уникален. Реакцията на българските потребители на бойкота е без прецедент и изобщо не може да се сравнява с бойкотите на високите цени на хипермаркетите в Гърция, Хърватия, Черна гора и Сърбия. В тези страни се случи точно обратното – в дните на бойкота гражданите масово бойкотираха, хранителните вериги бяха празни и това доведе до незабавни мерки на правителствата за намаляване на търговските надценки.
Бойкотът срещу високите цени на хранителните стоки в чуждите търговски вериги, някои от които са два пъти по-високи, отколкото в същите вериги в Германия и Австрия, е в услуга най-вече на пенсионерите, социално слабите и работещите бедни в България.
За съжаление, именно тези социални групи не само пренебрегнаха бойкота на веригите, но направиха точно обратното и в дните на втория, третия и четвъртия бойкот окупираха магазините заради промоциите.
Вместо да бойкотират високите цени на чуждите вериги, третиращи ги като „втора категория“ европейци, стотици възрастни хора се тълпяха пред входовете на магазините преди отварянето им рано сутрин.
Жалко е да се каже, но трябва да се чуе – промоциите пречупиха достойнството и социалната солидарност на българите.
И понеже управниците се страхуват само от масовата съпротива, след като видя, че хората са купени с евтини промоции, правителството забрави обещанието да сложи таван на цените на основни хранителни стоки след бойкота на 13 февруари.
Земеделският министър вече говори само за скъсяване на веригата на доставки, за да се намалят посредниците между производителите и крайните потребители. Но това изобщо не е гаранция за намаляване на чудовищно високите търговски надценки на храните във веригите, някои от които са 100 процента.
Бойкотът не е битка за промоции, а борба промоционалните цени да станат постоянни. Бойкотът цели българите да плащат за основни хранителни стоки толкова, колкото плащат германци и австрийци в същите вериги.
За да покажем, че сме Народ, а не тълпа, както ни нарекоха глашатаите на властта, на 13 март бойкотът продължава!

Фейсбук, със съкращения

Македонският език отпада от доклада

автор:Дума

visibility 4188

/ брой: 121

Български пожарникари помагат на Гърция

автор:Дума

visibility 2451

/ брой: 121

Румъния вдига данъци и замразява заплати

автор:Дума

visibility 4494

/ брой: 121

Кратки новини

автор:Дума

visibility 3190

/ брой: 121

Сакън

автор:Таня Джаджева

visibility 5023

/ брой: 121

Пак разпалваме котлите

visibility 5443

/ брой: 121

Крими геополитика

автор:Юри Михалков

visibility 2671

/ брой: 121

Какво стана в Хага?

автор:Николай Шопов

visibility 4329

/ брой: 121

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ