14 Юли 2025понеделник08:46 ч.

Рекламации за СЕМ

/ брой: 151

автор:Светлана Велева

visibility 1896

Високият звук на тв рекламите най-после няма да стряска българските зрители, обеща председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Георги Лозанов, след като рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги се споразумяха за въвеждане на единен стандарт за регулация на звука в рекламата. Само че преди няколко месеца. Причината - хилядите писма на изнервени граждани до медийния регулатор. По-късно те стигнаха и до парламента.
С новия стандарт трябваше да се намали разликата в нивата на звука между рекламните блокове и останалите ТВ продукции, като той трябваше да бъде въведен поетапно от 1 април. Вече сме 3 юли, а крайният срок за въвеждането на стандарта беше 30 юни. Три месеца рекламодатели, комуникационни агенции и телевизионери не можаха да синхронизират един звук, което при добро желание може да се направи за дни. Попитайте който и да е звуков инженер и той ще ви каже как се случва това. Елементарна компютърна операция с няколко кликвания на мишката и звукът е оптимизиран. Подписаното споразумение обаче има пожелателен характер, което на родния ни език обикновено означава - не се отнася до мен. Иначе отговорността да спазват стандарта трябваше да бъде на самите комуникационни агенции и рекламодатели, а телевизиите да следят за това. Санкции за несъобразяване с правилата няма, а СЕМ няма и правомощия да наложи такива на компании, агенции и медии извън няколкото организации, подписали споразумението. Нямаме и срам от европейските институции. Няма да е първият случай, в който не изпълняваме европрепоръка, закъсняваме с изпълнението й или я изпълняваме нехайно. То и контролен орган на дейността на електронните медии няма, има само такъв съвет. Събират се едни хора, приказват си пожелателно, дават разни съвети, накратко - СЕМ, или Съвет за електронни пожелания. Те обаче забравиха, че отвъд пожелателните им договорки звуковият терор на рекламите над зрителя вече е ограничен и със закон. Това стана, след като парламентът прие през март промените в Закона за защита на потребителите. Измененията бяха предложени от депутата на Коалиция за България Захари Георгиев в края на 2012 г. В закона е записано, че от 1 юли звукът на рекламите трябва да е със същите характеристики и сила като на предаването, в което се включват. Е, някои телевизии се "сетиха" и в последния момент се съобразиха, но масово изискването продължава да не се спазва. Въпросът е - кой държавен орган следва да упражни контрол за неспазването му - КЗП, СЕМ, друг... и къде точно е ролята на СЕМ?
В САЩ такъв закон действа от началото на годината, подобни правила има и в Германия. Някои от телевизорите в Щатите дори имат вградени декодиращи устройства, които автоматично намаляват звука, когато започне рекламен блок. Тези устройства се използват и в Япония. Трябва ли и българският зрител да се натоварва с такива разходи и усилия, за да се защити от звуковия терор, или някой ще се сети да защити гарантираните му със закон права?
 

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 6278

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 4301

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 4970

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 5859

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 4296

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 4369

/ брой: 126

Тупик

visibility 5941

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 5209

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 6125

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 6065

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ