17 Юни 2024понеделник17:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

С изпити срещу незнанието

/ брой: 235

автор:Деси Велева

visibility 5462

МОН ще бори незнанието с нови изпити.
Не с промяна на модела, задушаващ учители, ученици и родители, които асоциират българското училище с място за губене на време.
Не с мотивиране на учениците, за да разберат, че знанието е ценност и за усвояването му са нужни усилия, а не фуния за наливане на ненужни факти.
Не и с освобождаване на заетите в системата от несвойствени административни задължения, за да се съсредоточат върху преподаването.
А с поредно препитване. "Блестящата" идея представи сам, директно и чистосърдечно министърът на образованието Галин Цоков. Изобщо не се опита да шикалкави или дипломатично, полутайно да хързулне новото изпитване между други високопарни приказки за готвени иновативни промени.
Изпитът не може да е самоцел и човек от системата трябва добре да го знае. Нито пък оценката трябва да е мишената на учениците.  Какво точно очаква всъщност министърът да промени с така нареченото ново национално входно ниво в ІХ клас? Освен да създаде още работа на паралелното частно образование, чиито представители в момента потриват доволно ръце, защото им се открива ново поле за действие? Или просто симулира дейност, докато не падне правителството му, за да се намира на работа?
Министър Цоков се възползва от медийно внимание и пусна втора бомба. Цялата ала-бала около изпитването и подготовката на деветокласниците, всъщност се оказа мотивирана от лошите резултати, които те показват на едно международно изследване. PISA мери четивната грамотност и оценките на българчетата падат на всяко следващо издание. Сега МОН се съсредоточава върху дълбокоумната идея да подготвя допълнително тъкмо тези ученици, които ще участват в следващото изследване, а не всички! Излиза, че ще се учи пак само заради изпита, а и да не се посрамваме пред света.
Кой ще лъже министърът? Света ли, себе си ли, нас ли?

Над 115 млн. лв. загуби заради тръбите на парното в София

автор:Дума

visibility 286

/ брой: 112

Лошо време и изгубен багаж - проблем № 1 за туристите

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 112

Шести блок пак спря за авариен ремонт

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 112

EИБ ще ни консултира за новите ПАВЕЦ

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 112

Путин не изключи преговори с Киев

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 112

250 000 срещу крайната десница във Франция

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 112

Консерваторите се сриват на Острова

автор:Дума

visibility 314

/ брой: 112

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 112

Добро начало

автор:Александър Симов

visibility 346

/ брой: 112

Триумфът на етническата партия: защо и как се случи?

автор:Велизар Енчев

visibility 485

/ брой: 112

Преврат в БСП няма

visibility 254

/ брой: 112

Датата - 17.06.2024 г.

автор:Дума

visibility 273

/ брой: 112

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ