17 Юни 2021четвъртък20:36 ч.

Първият опитен летателен екземпляр на скоростния вертолет SB-1 "Дефиант"

Оръжие

САЩ изпитват скоростен вертолет

"Боинг" показа съвместния със "Сикорски" многоцелеви SB-1

/ брой: 6

автор:Георги Георгиев

visibility 2427

Четири дни преди Нова година корпорацията "Боинг" разпространи снимки на създадения съвместно с компанията "Сиорски" първи летателен екземпляр на новия скоростен многоцелеви вертолет SB-1 "Дефиант" ("Предизвикателен"). Машината бе показана в предприятието на "Сикорски" в Уест Палм Бийч, Флорида. Вертолетът е създаден за конкурса на американската армия"Джойнт мулти-рол технолъджи" за перспективни хеликоптери на армейската авиация. Първият полет на машината се очаква през тази година макар той да е бил насрочван още за 2017 г., съобщи блогът за военна информация bmpd. 

Програмата предвижда създаването на вертолет, който може да превозва 12 напълно екипирани пехотинци с крейсерска скорост не по-малка от 420 км/ч и далечина на полета от 420 км. Общо трябва да бъдат създадени пет типа вертолети и летателни апарати с вертикално излитане и кацане, които в бъдеще да заменят целия парк хеликоптери на армейската авиация на САЩ (OH-58, AH-64, UH-60, CH-47), като процесът започне в периода 2030-2035 г.

През 2013 г. американската армия избра за технологически демонстратори през първия етап на програмата проекта за конвертоплан V-280 "Валър" на консорциума "Бел хеликоптерс" и "Локхийд Мартин", скоростния вертолет "Дефиант" на "Сикорски" и "Боинг", а също проекта за конвертоплан на компанията "Карем Еъркрафт" и за скоростен вертолет на фирмата AVX. Последните две компании обаче отпадат от програмата през 2014 г. Двата останали в надпреварата апарата всъщност трябва да заменят многоцелевия вертолет UH-60 "Блек Хоук". Същевременно се разработва и машина, която да наследи AH-64 "Апач" като основен ударен вертолет на армейската авиация. 

SB-1 има съосни носещи винтове с твърди витла и допълнителен тласкащ винт в опашната част, задвижван от редуктора на носещите винтове. Максималното тегло на прототипа е 14,5 т, а вместимостта до 18 души. Сега на вертолета са монтирани двигатели с мощност 4000 к.с., каквито се използват на транспортния CH-47 "Чинук", но в бъдеще той ще получи нови такива на фирмата "Дженеръл електрик". 

Концесията на летище Пловдив пак се провали

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 114

Тол системата скоро няма да се изплати

автор:Дума

visibility 367

/ брой: 114

Само 1 млн. лв. от приватизация са влезли в Сребърния фонд

автор:Дума

visibility 265

/ брой: 114

Путин и Байдън преговаряха в Женева

автор:Дума

visibility 264

/ брой: 114

Децата подложени на по-голяма експлоатация

автор:Дума

visibility 194

/ брой: 114

Защо парите секват

автор:Евгени Гаврилов

visibility 372

/ брой: 114

Откъде изпълзя чудовището на 22 юни 1941 г.

автор:Христо Георгиев

visibility 1026

/ брой: 114

Парковете на София - скандали и неуредици

автор:Деси Велева

visibility 263

/ брой: 114

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ