19 Септември 2025петък12:02 ч.

Шефове от АПИ и директорът на "Трейс" с обвинения за катастрофата край Своге

автор:Дума

visibility 2000

Двама бивши шефове от АПИ и изпълнителният директор на фирма "Трейс" получиха обвинения за катастрофата край Своге, при която загинаха 20 души миналото лято.
Софийската градска прокуратура е повдигнала обвиненията на 17 април.
Обвинените са Дончо Атанасов и Светослав Глосов, членове на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" към деня на катастрофата. Обвинени са още изпълнителният директор на строителната фирма "Трейс - София" ЕАД, коятто е изпълнител на ремонта на пътя, техническият ръководител, началникът на асфалтовата база и инженерът, осъществяващ строителен надзор на строителните дейности.
Глосов и Атанасов са с мерки за неотклонение - парична гаранция в размер на 10 000 лева.
Другият обвиняем - Б. Иванов - е с гаранция от 15 000 лева, а останалите обвиняеми - с гаранция от 2 000 лева.
Разследванията по двете дела продължават, допълват от прокуратурата.
От държавното обвинение пишат, че доказателствата, които са събрани в хода на разследването, са обосновали повдигане на обвинения на Атанасов и Глосов, за това, че в качеството си на членове на Управителния съвет на АПИ, отговарящи за дейността на Дирекция "Управление на стратегически инфраструктурни проекти" и дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура", двамата не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работата на УС на АПИ.
Според прокуратурата те направили това с цел да набавят облага за строителната фирма ДДЗД "Трейс Своге", от което са настъпили значителни вредни последици.
СПГ сочи, че двамата имали за цел да набавят облага за "Трейс Своге", която се изразява в неизвършването за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатираните дефекти.
От това са настъпили значителни вредни последици за всичките водачи на превозни средства в участък 3 от пътя ІІ-16 "Своге - Нови Искър".
Последиците се изразявали в поставянето на водачите в опасност от реализиране на пътно произшествие, вследствие на по-дълъг спирачен път, както и загуба на стабилност на превозните средства при маневра, вследствие на намаленото съпротивление на хлъзгане на посочения участък.

 

39% от родителите още наказват с шамари

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 175

30 нови членове приеха в БСП във Велико Търново

автор:Дума

visibility 140

/ брой: 175

НСО вече няма да вози администрацията на президента

автор:Дума

visibility 127

/ брой: 175

ВКС осъди общината да премести трамвайно трасе

автор:Дума

visibility 149

/ брой: 175

Данъчните декларации за 2025 г. ще се изготвят в левове

автор:Дума

visibility 160

/ брой: 175

Купуваме еднодневна винетка от февруари догодина

автор:Дума

visibility 142

/ брой: 175

Вдигането на ДДС ще удари икономиката най-силно

автор:Дума

visibility 146

/ брой: 175

С 4% намаляват чуждите инвестиции у нас

автор:Дума

visibility 142

/ брой: 175

Национална стачка парализира Франция

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 175

Естония няма да затвори границата с Русия

автор:Дума

visibility 136

/ брой: 175

Замразяват заплатите на депутатите в Словакия

автор:Дума

visibility 146

/ брой: 175

Кататония

автор:Александър Симов

visibility 116

/ брой: 175

Стратегия за остаряване

автор:Юрий Борисов

visibility 129

/ брой: 175

Сега ли се сетихте?

visibility 135

/ брой: 175

Непоколебимост по пътя към националния идеал

автор:Дума

visibility 145

/ брой: 175

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ