28 Юли 2025понеделник01:07 ч.

Шефове от АПИ и директорът на "Трейс" с обвинения за катастрофата край Своге

автор:Дума

visibility 1975

Двама бивши шефове от АПИ и изпълнителният директор на фирма "Трейс" получиха обвинения за катастрофата край Своге, при която загинаха 20 души миналото лято.
Софийската градска прокуратура е повдигнала обвиненията на 17 април.
Обвинените са Дончо Атанасов и Светослав Глосов, членове на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" към деня на катастрофата. Обвинени са още изпълнителният директор на строителната фирма "Трейс - София" ЕАД, коятто е изпълнител на ремонта на пътя, техническият ръководител, началникът на асфалтовата база и инженерът, осъществяващ строителен надзор на строителните дейности.
Глосов и Атанасов са с мерки за неотклонение - парична гаранция в размер на 10 000 лева.
Другият обвиняем - Б. Иванов - е с гаранция от 15 000 лева, а останалите обвиняеми - с гаранция от 2 000 лева.
Разследванията по двете дела продължават, допълват от прокуратурата.
От държавното обвинение пишат, че доказателствата, които са събрани в хода на разследването, са обосновали повдигане на обвинения на Атанасов и Глосов, за това, че в качеството си на членове на Управителния съвет на АПИ, отговарящи за дейността на Дирекция "Управление на стратегически инфраструктурни проекти" и дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура", двамата не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работата на УС на АПИ.
Според прокуратурата те направили това с цел да набавят облага за строителната фирма ДДЗД "Трейс Своге", от което са настъпили значителни вредни последици.
СПГ сочи, че двамата имали за цел да набавят облага за "Трейс Своге", която се изразява в неизвършването за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатираните дефекти.
От това са настъпили значителни вредни последици за всичките водачи на превозни средства в участък 3 от пътя ІІ-16 "Своге - Нови Искър".
Последиците се изразявали в поставянето на водачите в опасност от реализиране на пътно произшествие, вследствие на по-дълъг спирачен път, както и загуба на стабилност на превозните средства при маневра, вследствие на намаленото съпротивление на хлъзгане на посочения участък.

 

Въвеждат еднодневни винетки от 2026 г.

автор:Дума

visibility 12701

/ брой: 136

Газът поевтинява с 3,8% през август

автор:Дума

visibility 12815

/ брой: 136

Подадохме ново искане за 653 млн. евро по ПВУ

автор:Дума

visibility 12846

/ брой: 136

Пекин и Брюксел се сближават

автор:Дума

visibility 13198

/ брой: 136

Евродепутат заплаши Фон дер Лайен със съд

автор:Дума

visibility 12889

/ брой: 136

Москва и Киев върнаха по 1200 пленници

автор:Дума

visibility 12626

/ брой: 136

Накратко

автор:Дума

visibility 12814

/ брой: 136

Тромб

автор:Александър Симов

visibility 13185

/ брой: 136

Островът - вчера, днес, утре...

автор:Атанас Зафиров

visibility 13110

/ брой: 136

Законът - позор на Зеленски

visibility 12848

/ брой: 136

Недостиг

автор:Аида Паникян

visibility 13012

/ брой: 135

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ