16 Септември 2019понеделник14:32 ч.

На фокус

Слаб маркетинг спъва "Арена Армеец"

/ брой: 183

автор:Бончо Кутев

visibility 3785

София и България получиха спортен бисер, каквато е многофункционалната зала "Арена Армеец", но веднага след откриването й стана ясно, че ефективността от използването й като спортен обект е направо никаква.
Залата бе направена в кратък срок - за 18 месеца, като подобна технология за строителство не е използвана у нас. И София имаше нужда от нея, но какво се получи?
Още в деня на откриването черната борса на раздадените предварително безплатни билети се развихри. По една от централните телевизии директно беше показано как върви алъш-веришът пред залата посред бял ден. Цената беше в зависимост от мястото и реда и варираше между 12 и 30 лева. Дори все още не са изтрити обявите в интернет за тези билети.
Вторият, по-важен, проблем излезе наяве след изказването на треньора на националния отбор Радостин Стойчев, че волейболистите ни заминават да тренират във Варна, понеже таксите в "Арена Армеец" са твърде високи и те не могат да си ги позволят.
С обявените цени на билетите за международния турнир по волейбол за мъже от 12 до 14 август едва ли ще бъдат покрити разходите само за наема на залата. Наистина домакините отчитат по 2000 билета на ден, но колко софиянци ще си дадат лептата, за да гледат точно в събота двубоя между Франция и Чехия? Освен ако не дойде заповед "отгоре" залата да се напълни на всяка цена. Макар че на практика това трудно ще стане. Но дори в залата да има и 5000 души, приходите от техните билети ще бъдат ли достатъчни за покриване на разходите? Радостин Стойчев огласи, че от волейболистите искат по 15 000 лева наем за един тренировъчен ден. Ясно е, че за състезание разходите са далеч по-големи като се има предвид средствата за охрана, осветление, озвучение, обслужващ персонал и т.н.
Ясно е, че провежданата маркетингова политика за използването на залата има бели петна. Или по-точно тези, на които е възложена, са с ниска квалификация, а ако изобщо имат такава - тя е съвсем в начален стадий. Затова се получава порочна практика.
Какво да се прави?
Преди прехода у нас се е изучавала дисциплината "Проучване на пазарите", но сега почти няма университет или институт, където да не се изучава маркетинг. И понеже в случая с "Арена Армеец" става дума за предлагана услуга, "невежеството не е аргумент" за провала.
Според официалната информация застрахователно дружество "Армеец" е основен спонсор на залата. За това, че се ползва неговото име, то ще дава годишно по 1 млн. лева.
Предвиждат се също в залата да се проведат концерти на Жан-Мишел Жар, Бионсе и др. При подобни концерти на водещи световни изпълнители цените на билетите са действително високи, но това е и обективната действителност. В зала "Арена Армеец" ще се проведат и турнирите за Световната купа по художествена гимнастика още тази година, а от догодина и турнирът на шампионките от женската тенис асоциация. Тепърва календарът на залата ще се попълва, но нейната ориентация към спорта следва да е приоритет. И оттук идва необходимостта от диференциация в ценовата политика за предоставените услуги, т.е. ако има маркетинг-микс за залата, следва той основно да се преработи.

Набързо и без дебат приеха доклада за качествата на Иван Гешев

автор:Дума

visibility 4

ВСС ще преценява етичните качества на Гешев

автор:Дума

visibility 70

БНР съвсем се оплете в обяснения за "профилактиката"

автор:Дума

visibility 167

Българите са най-недоволни от работата си

автор:Дума

visibility 170

/ брой: 177

Обмислят енергиен данък за авиокомпаниите

автор:Дума

visibility 142

/ брой: 177

Пускат юбилейна монета за БАН

автор:Дума

visibility 172

/ брой: 177

Национализират "Дунарит"

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 177

Петролът скочи рекордно

автор:Дума

visibility 65

Джонсън не бил вярвал в Брекзит

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 177

Йеменски бунтовници атакуваха саудитски рафинерии с дронове

автор:Дума

visibility 159

/ брой: 177

В САЩ нарочиха Корбин за човек на Русия и Иран

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 177

Малко ученици и учители, много промени за първия звънец

автор:Деси Велева

visibility 288

/ брой: 177

Лов на вещици

visibility 384

/ брой: 177

Медийна солидарност

автор:Павлета Давидова

visibility 265

/ брой: 177

Вечер на мъдрост и духовност

автор:Трифон Митев

visibility 173

/ брой: 177

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ