20 Април 2024събота08:01 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На фокус

София цяло лято в ремонти

Все още велоалеите са мечта за столичани, но пък метрото стига до Бизнес парка

/ брой: 90

автор:Мила Христова

visibility 162

София навлезе в активна фаза на летни ремонти. Почти всички булеварди са в графика за "операции". Към това се прибавят и активните "разкопки" на софийското метро, което обещава да достигне до Околовръстното шосе и прословутия Бизнес парк. Следващият лъч е до "Овча купел".
За т.г. Столичната община е заделила около 150 млн. лв. за облагородяване на средата. Въпреки местните избори, заради които стартира бясната ремонтна дейност, остава впечатлението за работа на парче. Причината е и в огромните проблеми, натрупани с годините от безхаберието на управлниците. Все още тротоари в столицата са с рождена дата от годините на социализма, а повечето малки улички - с големи дупки като от бомбардировки. Независимо от всичко това, ремонтите вече започнаха, а амбициите на управата са градът да заприлича повече на европейска столица.
Преди седмица кметицата Йорданка Фандъкова обяви, че хората ще изпитат много неудобства - най-вече с придвижването в града и излизането от него. Факт е, че един от най-успешните проекти в столицата е този за метрото, за който средствата идват от оперативните програми на Европейския съюз. Подземната железница е доказателство, че когато държавата и местната власт имат воля, нещата се случват прецизно и навреме. Практика, която за жалост не е принцип в софийската администрация.
На практика до летище София ще е много по-удобно да се стига с метро, отколкото с кола, защото "Цариградско шосе" се затваря за цялото лято. Продължават работите по наземния участък на бул. "Черни връх", който трябва да бъде завършен до края на август. Стартира и строителството на кръговото движение на Руски паметник. Очаква се изграждането на естакадата на бул. "Ив. Ев. Гешов" и бул. "България". Обжалвания забавиха строителството на обновеното кръстовище на Руски паметник с около 2 години. Работата по кръстовището едва ли ще приключи през т.г., защото срокът за изпълнение на проекта е около 11 месеца.
На 20 април започна ремонтът на бул. "Цариградско шосе" от Околовръстен път до моста на р. Искър. Ремонтира се участъкът от "4-ти километър" до алея "Яворов".
През лятото стартира за първи път от години цялостен ремонт на бул. "Дондуков", който е нереконструиран от времето на социализма и паветата по него са "нагънали ландшафта". Столичната община отчете след повече от 25 години, че тротоарите по булеварда практически са неизползваеми и трябва също да се ремонтират. Йорданка Фандъкова обеща, че няма да се променя видът на бул. "Дондуков", но ще се подменят релсите на трамваите, които са много шумни. Въпреки всички реконструкции, "Дондуков" ще запази паважната си настилка - препратка към "жълтите павета" в София.
Освен че през юни трябва да бъде променен кръговият участък на Руски паметник до бул. "Тодор Каблешков" и до бул. "Цар Борис ттт", основни реконструкции очакват и бул. "Монтевидео" в кв. "Овча купел". Предстои ремонт  на ул. "Княжевска". Мостът на "Захарна фабрика" е в изключително тежко състояние и от него падат бетонни отломки. Според Фандъкова към края е реконструкцията на моста на бул. "Владимир Вазов" - там се ремонтират 9 мостови съоръжения, както и мостът над ул. "Витиня".
Йорданка Фандъкова обеща през това лято да се работи по 20 възлови точки, за да се обновят основни пътни артерии, свързани с големите магистрали. Ремонтите трябва задължително да приключат за началото на учебната година.
Поредната реконструкция на бул. "Цариградско шосе" ще се прави на етапи, които ще се редуват, за да не се блокира напълно булевардът. В някои от ремонтните точки ще има припокриване. Ремонтът на 5,8 км от "Цариградско шосе" (в участъците между кръстовището с бул. "Яворов" и моста на 4-ти км и между кръстовището за "Младост" и Околовръстното шосе) струва около 20 млн. лв., като в разходите е включено и преасфалтиране. Освен смяна на пътната настилка, ще бъде подменено осветлението, ще се оправят локалните платна, мантинелите и пътната маркировка, които са ангажимент на Столичната община. Ще започне и ремонтът на северното платно в посока центъра, от бул. "Александър Малинов" до моста на бул. "Копенхаген".
Едни от най-големите проблеми в трафика са в посока "Младост". Те ще продължат дори да бъде пуснато метрото до Бизнес парка над "Младост 4". Според експертите причината е, че започва разширение на основния булевард "Ал. Малинов", който свързва квартала с центъра и другите квартали. И понастоящем бул. "Ал. Малинов" е затворен заради изграждаенто на лъча на метрото до "Младост 4". През м. май започва разширение на отсечката от "Цариградско шосе" до бул. "Сахаров". До края на годината този булевард трябва да стане изцяло четирилентов според разчетите на СО.
Отделно от основните проекти за улични ремонти ще върви запълването на дупки по кварталите. За това са заделени 15 млн. лв., а къде ще се правят кръпки се решава по предложение на районните кметове.
През 2015 г. ще се доставят 80 от новите автобуси, като 46 вече се движат по линиите 102, 120 и 113. Целта на Столичната община е да се купят още 110 единични автобуса, които да обслужват кварталите и да довеждат пътниците до спирките на метрото. През т.г. бяха доставени общо 20 нови трамвая, които подмениха частично возилата по някои от линиите. Планирано е закупуването на още пет. За последните пет години тролейбусният парк е бил обновен почти на 90%, сочи статистиката на Столичната община.
СО полага усилия да стимулира велосипедния транспорт, като до края на 2015 г. има шанс да заработи система за обществени колела. Но това е още в сферата на добрите пожелания. Планира се обособяването на нови велоалеи в центъра на града. В разчетите на общината, свързани с главни улици и булеварди, е предвидено изграждането и на велоалеи. Все още обаче СО няма ясна концепция как да подпомогне най-екологичния транспорт. Велосипедистите все още "се борят" с пешеходците по тротоарите и с автомобилите - по булевардите.


Общината с години не може да организира ефективно трафика на колите към центъра на града
 


Велосипедистите още си мечтаят за град без автомобили и с велоалеи за тях навсякъде, както е по света

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ