04 Май 2024събота08:13 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Софийският участък от "Хемус" с 10 см по-тънък асфалт

/ брой: 35

автор:Дума

visibility 58

Служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков направи нови шокиращи разкрития за качеството на пътното строителство в България. Потресаващ пример е отсечка от магистрала "Хемус", по която близо една трета от асфалтовия слой е спестен, а в замяна на това шлаката в основата е над нормата. Става дума за участъка София - Яна.

"При изискване за 28 см асфалт взетите проби са показали наличие между 18 и 21 см, а шлаката в земната основа е в голямо количество", обясни Шишков пред Нова телевизия. Той уточни, че в тази част на магистралата строителството е започнало през 2011 г., движението е пуснато през 2013-а, а разрешението за ползване е издадено с 3 години закъснение - през 2016 г. "Удивително е, че нито фирмата надзорник, нито държавните контролни органи са забелязали, че отсечката е изпълнена с огромни икономии на асфалт", каза Шишков.

МРРБ и МВР ще продължат съвместните проверки по ключови шосета, тъй като се очертава тревожна картина. "В голямата си част пътищата не са направени според одобрените проекти. Не можахме да си построим магистралите, построихме по-малко от половината, а вече започваме да ремонтираме тези, които сме построили", коментира  министърът. 

Министърът даде информация какво предстои за незавършените лотове на "Хемус": "На 5-и лот ще бъде премахнато незаконното строителство, извършено до този момент, и ще бъдат одобрени проектите за 5-и и 6-и лот, за да може да започне строителството там. Одобрен е подробният устройствен план на 9-и участък. Четвърти лот е в капан, тъй като има голям обхват незаконно строителство", посочи Шишков.

Той е категоричен, че за отсечките, за които са раздавани аванси, индексиране на цените по договорите няма да има. "След като имат 35% аванс, трябва да продължат да строят. След като са взели аванс, а в договорите им няма условия за индексиране, няма как да получат такива пари", заяви министърът. 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1211

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1073

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1401

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1167

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1372

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1202

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1311

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ