17 Юни 2021четвъртък20:55 ч.

Прототип на палубния безпилотен въздушен танкер MQ-25А "Стингрей"

"Стингрей" излиза солено на флота

Американската палубна авиация ще поръча 72 безпилотни летящи танкера

/ брой: 16

автор:Георги Георгиев

visibility 1621

Програмата за разработване и доставка на американския флот на безпилотни летящи танкери, базирани на самолетоносачи MQ-25A "Стингрей" ("Скат") ще струва на САЩ поне 15,2 млрд. долара, съобщи УФлотПромФ, като се позовава на изданието Navy Recognition. Тази сума дори сега, в началото на програмата, е по-голяма с два милиарда от първоначално планираното. През август м.г. ВМС на САЩ определиха УБоингФ като изпълнител на програмата "Стингрей". Тя трябва да бъде завършена към август 2024 г. "Боинг" победи в конкурса "Локхийд Мартин" и "Дженерал Атомикс", които са представили само концептуални модели. "Боинг" за разлика от тях е разполагал с готов прототип, който дори е започнал наземни изпитания. 

Очаква се, че първият безпилотен MQ-25A ще извърши първия си полет през 2019 г., но пълноценните летателни изпитания ще започнат не по-рано от 2021 г. До тази година самолетоносачът УДжордж ВашингонФ, който ще участва в изпитанията, трябва да завърши ремонта и модернизацията, която ще го направи пригоден да приема безпилотни летящи танкери.  

След постъпването на въоръжение на MQ-25A ВМС на САЩ ще освободят палубните изтребители F/A-18E/F "Супер Хорнет" от несвойствените им задачи по зареждането на други бойни самолети във въздуха. Освен това безпилотните апарати ще могат да превозват повече гориво отколкото тези изтребители. Американските ВМС имат намерение да закупят общо 72 БПЛА "Стиргрей". Самолетът на "Боинг" е създаден по класическата самолетна схема с трапецовидно сечение на фюзелажа и крило с нормална стреловидност. Двата кила на танкера имат големи ъгли на наклон, благодарение на които по време на полет те могат да изпълняват и ролята на хоризонтални стабилизатори. Очакванията са, че УСтингрейФ ще може да зареди боен самолет с 6,4 т гориво на разстояние от самолетоносача не по-малко от 920 км.

Концесията на летище Пловдив пак се провали

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 114

Тол системата скоро няма да се изплати

автор:Дума

visibility 368

/ брой: 114

Само 1 млн. лв. от приватизация са влезли в Сребърния фонд

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 114

Путин и Байдън преговаряха в Женева

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 114

Децата подложени на по-голяма експлоатация

автор:Дума

visibility 195

/ брой: 114

Защо парите секват

автор:Евгени Гаврилов

visibility 376

/ брой: 114

Откъде изпълзя чудовището на 22 юни 1941 г.

автор:Христо Георгиев

visibility 1048

/ брой: 114

Парковете на София - скандали и неуредици

автор:Деси Велева

visibility 267

/ брой: 114

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ