13 Юли 2025неделя18:42 ч.

Столичният градски транспорт пред колапс

Близо 120 млн. лв. са задълженията на Центъра за градска мобилност към обществения транспорт

/ брой: 26

автор:Деси Велева

visibility 253

Столичният градски транспорт е пред колапс. Това става ясно от отговора на столичния кмет Йорданка Фандъкова на питане на общинските съветници от БСП Жельо Бойчев и Георги Свиленски за задълженията, натрупани от общинските транспортни дружества. Въпросът е отправен още в началото на ноември, но писмен отговор двамата са получили едва в края на януари. От него става ясно, че към края на октомври задълженията на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) към транспортните оператори са 90 млн. лева. Оттогава вероятно са натрупани още към 30 млн. лв., прогнозира Георги Свиленски. Той недоумява защо на въпроса към кметството каква е общата дължима сума, оттам отговарят само какви разплащания са направени досега.
Към края на октомври ЦГМ има неразплатени задължения за извършена транспортна дейност към всички транспортни оператори в Столичната община. От 1 януари до 31 октомври 2012 г. на Столичния автотранспорт са разплатени над 74,3 млн. лв. от дължимите 93,3 млн. лв., на електротранспорта - от почти 80 млн. лв. задължения са изплатени почти 55 млн. лв. На "Метрополитен" са дадени 11 млн. лв. от дължимите близо 30 млн. лв.
Дългове са натрупани и към частните оператори, които обслужват градски и извънградски линии. За периода от 10 месеца ЦГМ не е разплатил към "Юнион Ивкони" близо 3,7 млн. лв. На "Карат-С" са преведени 26,3 млн. лв. от дължимите 45,5 млн. лв., към "Еридантранс" ООД - 1,78 млн. лв. от 2,7 млн. лв. дълг за транспортна дейност.
В същото време електротранспортът дължи на външни доставчици над 8 млн. лв., а автотранспортът - 14,2 млн. лв. Най-малки са задълженията към "Метрополитен" - 2,8 млн. лв. Общинските съветници не са получили отговор и към кои фирми са тези дългове и дали някоя от тях в близко време няма да претендира за неустойки и лихви например.
Червените съветници са питали и какво ще се направи това да не се случва в бъдеще и да не се трупат нови дългове. В отговора е записано, че през тази година е планирано приходната и разходната част да бъдат нулирани. Според Свиленски това означава, че не се мисли за увеличаване на приходите или оптимизиране на дейността на ЦГМ, а намаляване на работата на транспортните оператори. Вместо да се поръча транспортна задача за 120 млн. лв. годишно, а в същото време в бюджета да се залагат само 90 млн. лв., вече сумата ще е изравнена. Това означава, че се мисли за увеличаване на интервала между колите на транспорта, а хората ще стоят повече по спирките, обясни Георги Свиленски. Той недоумява и откъде ще бъдат взети парите за изплащане на дълговете, след като те не са заложени в бюджета.

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 6120

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 4148

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 4806

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 5688

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 4181

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 4212

/ брой: 126

Тупик

visibility 5775

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 5061

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 5960

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 5890

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ