02 Юни 2024неделя07:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Транспортни неволи

/ брой: 233

автор:Милена Николова

visibility 1307

Стана традиция столичните управници да се гордеят с постижения в областта на транспортното обслужване. Хвалбите започват с метрото и завършват... с метрото и малко нови автобуси по екзотични линии за разкош. Ако слушаме гласовете от общината, София има не само най-добрия транспортен парк, но и най-добрата инфраструктура. Самохвалството не върши работа, когато хората недоволстват. Като тези от "Младост", които искат не само метро, но и наземния транспорт, с който са свикнали. Преди месец протестираха десетки, които искаха обратно спирките на два столични автобуса. От ден в "Младост" тече подписка за връщането и на автобус 306.
Безспорно метрото е модерно транспортно средство. Но е вярно и това, че наземният транспорт не е затворена страница. Хората в нормалните държави дори ползват електроавтобуси заради чистотата на въздуха. У нас процесът ще се забави с десетилетия. Столичани днес имат причина да искат много от кметицата Йорданка Фандъкова, чийто екип всекидневно е ангажиран да дитирамби колко безалтернативна е тя, вместо да решава транспортни проблеми. Има метро, но няма път до него в крайните квартали. Или ако има път, това всъщност са пътеки, по които се гази във вода. Така по мрамора в метростанциите остават кални следи - цивилизовано, нали! Има нови автобуси, но те не стигат навсякъде - в кварталите на София все още скърцат старите икаруси.
Политиката на СО по отношение на транспорта е на парче. Кой е видял план или проект за транспортно развитие на града? В нормалните общества такива проекти се обсъждат и с гражданите. А не им се спускат като свършен факт, за да бъдат тествани силите на хората за протест. Тест, който те засега преминават с успех, борейки се с поредното некадърно общинарско решение.

Личните карти поскъпват почти двойно

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 101

Въвеждат таван на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 101

Газът от Азербайджан ще покрие 81% от вноса през юни

автор:Дума

visibility 685

/ брой: 101

Животновъди блокират Подбалканския път

автор:Дума

visibility 668

/ брой: 101

Сигнално действие в ядрената сфера

автор:Дума

visibility 818

/ брой: 101

Българи в затвора за измама на Острова

автор:Дума

visibility 771

/ брой: 101

Фетхуллах Гюлен бил отвлечен в САЩ

автор:Дума

visibility 975

/ брой: 101

По-високи мита за зърното от Русия и Беларус

автор:Дума

visibility 742

/ брой: 101

Здравето като бизнес

автор:Таня Глухчева

visibility 769

/ брой: 101

Идеология в технологията

visibility 791

/ брой: 101

Най-важно е да не губиш връзката с хората

автор:Юлия Кулинска

visibility 770

/ брой: 101

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ