18 Май 2024събота20:48 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Транспортни неволи

/ брой: 233

автор:Милена Николова

visibility 1281

Стана традиция столичните управници да се гордеят с постижения в областта на транспортното обслужване. Хвалбите започват с метрото и завършват... с метрото и малко нови автобуси по екзотични линии за разкош. Ако слушаме гласовете от общината, София има не само най-добрия транспортен парк, но и най-добрата инфраструктура. Самохвалството не върши работа, когато хората недоволстват. Като тези от "Младост", които искат не само метро, но и наземния транспорт, с който са свикнали. Преди месец протестираха десетки, които искаха обратно спирките на два столични автобуса. От ден в "Младост" тече подписка за връщането и на автобус 306.
Безспорно метрото е модерно транспортно средство. Но е вярно и това, че наземният транспорт не е затворена страница. Хората в нормалните държави дори ползват електроавтобуси заради чистотата на въздуха. У нас процесът ще се забави с десетилетия. Столичани днес имат причина да искат много от кметицата Йорданка Фандъкова, чийто екип всекидневно е ангажиран да дитирамби колко безалтернативна е тя, вместо да решава транспортни проблеми. Има метро, но няма път до него в крайните квартали. Или ако има път, това всъщност са пътеки, по които се гази във вода. Така по мрамора в метростанциите остават кални следи - цивилизовано, нали! Има нови автобуси, но те не стигат навсякъде - в кварталите на София все още скърцат старите икаруси.
Политиката на СО по отношение на транспорта е на парче. Кой е видял план или проект за транспортно развитие на града? В нормалните общества такива проекти се обсъждат и с гражданите. А не им се спускат като свършен факт, за да бъдат тествани силите на хората за протест. Тест, който те засега преминават с успех, борейки се с поредното некадърно общинарско решение.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ