31 Май 2025събота10:45 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

В магазините ни таксуват тайно и опаковката

/ брой: 23

автор:Дума

visibility 203

Някои от големите търговски вериги за хранителни стоки с топли витрини от началото на тази година продават на клиентите си ястия и продукти задължително само в кутийки от по 20 стотинки. Това показва проучване на онлайн платформата "Ние, потребителите". Повод за него стана сигнал на гражданин, който си е закупил маслини и въпреки че е убедил продавача да ги постави в пликче, на касата все пак му е таксувана и пластмасова кутийка от 20 ст. Това е видно от изпратената от клиента касова бележка, на която отказаният от него амбалаж е отбелязан като самостоятелен артикул със съответната цена.

Ако си купите маслини, мусака, пълнени чушки или друга подобна храна, освен цената за съответното количество продукт, на касата автоматично се отбелязва и цената на опаковката, която се таксува отделно. Клиентите са уведомени за това нововъведение със специално изготвени за целта табели в търговските зали и мини постери на стойки над самите витрини. Текстовете на поставените информационни материали се позовават на Наредбата за намаляване на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда. Сред веригите за хранителни стоки с топли витрини има и такива, които предоставят възможност на клиентите си да донесат свои съдове, в които да бъдат поставени избраните от тях продукти. Това показа проверка на терен в два търговски обекта на всяка от големите вериги и едва след запитване за такъв вариант. Контролни покупки за целите на изследването от магазини с налична опция "кутия на клиента" показаха, че се измерва и отбелязва на етикета нетното количество на продукта, като се изважда теглото на опаковката (тара) - съответно тя не се таксува на цената на съдържанието в нея.

Призоваваме потребителите да се интересуват активно и да предпочитат обекти, които предлагат опцията многократни кутии за храна от вкъщи, коментира основателят на онлайн платформата Габриела Руменова.

Атина затяга мерките срещу мигрантите

автор:Дума

visibility 786

/ брой: 96

Путин обяви мерките за мир с Украйна

автор:Дума

visibility 800

/ брой: 96

Франция осъди лекар за педофилия

автор:Дума

visibility 723

/ брой: 96

Накратко

автор:Дума

visibility 743

/ брой: 96

Безпомощност

автор:Александър Симов

visibility 818

/ брой: 96

Локален проблем

visibility 813

/ брой: 96

Обречен диалог

автор:Юри Михалков

visibility 772

/ брой: 96

България в очакване на по-високи доходи

автор:Димитър Събев

visibility 787

/ брой: 96

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ