16 Септември 2025вторник12:47 ч.

Няколко думи

Върнете ги!

/ брой: 137

автор:Мая Йовановска

visibility 10295

След тръгването от Министерството на транспорта на един смислен министър преди 15 години, ведомството започна да се оглавява, почти без изключения, от аматьори. С огромни претенции и още по-гръмки обещания. Особено по отношение на железопътния превозвач.
БДЖ бяха обявявани от всички за приоритет в тронните им слова. Наслушахме се на клетви как влаковете ще летят с най-малко 160 км в час и за има-няма 3 часа ще се стига до морето.
А през това време железницата потъваше все повече и все по-надълбоко. За да стигне дотам, че превозваните пътници да са най-малко от 50 години, влаковете да не достигат, постоянно да закъсняват и да аварират, а качеството на услугата да е без всякакъв аналог по калпавост. Да не говорим в какви условия и с какво заплащане са работещите в БДЖ и НКЖИ.
В момента като служебен министър, а преди това и като редовен, във ведомството е Георги Гвоздейков. Той остана в министерството, за да си довършел работата. Така обясни влизането си в служебния кабинет. Още в самото начало сам призна, за да подчертае срива в БДЖ, че от 1995 г. не се е качвал на влак, но железницата ни била останала на тогавашното ниво.
Гвоздейков уреди купуването на 76 броя 40-годишни вагона от "Дойче бан" за националния ни (засега) железопътен превозвач - "БДЖ - Пътнически превози". За над 30,4 млн. лв. Като цената на един е над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и пари за транспорта до България.
С новите 40-годишни вагони бе спретнат влак, пътуващ от София за Бургас и обратно. Оказа се обаче, че за по-малко от месец т.нар. "министерски влак" (така му казват, щото Гвоздейков пръв се качи в него) излезе от строя. Причината - вагоните вече се нуждаели от профилактика. Не издържали нито на километрите, нито на температурите.
Шефът на пътническите превози обяснява, че на всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика. Едва ли това е нещо, което става известно чак сега. Защо не го казахте по-рано, когато министърът се хвалеше, че тези вагони ще износят натоварването до морето в летните месеци.
И най-интересното - целият процес за профилактика на вагоните отнемал около 2 дни, но имало недостиг на специализиран персонал. Чак есента се очаквало да пристигне екип от "Дойче бан", който да проведе обучение за поддръжката на вагоните. Да плачем ли, да се смеем ли?
Оказа се, че всичката пара отново е била само и единствено за свирката. Цялата работа е неефективно подготвена, кофти изпълнена и, разбира се, с плачевен резултат.
Българската железница се управлява от очевидни аматьори. Контролът също е занижен, иначе нямаше да се удряме пак и пак в едни и същи греди. Дали БДЖ са на нивото от 1995 г., както твърди Гвоздейков, или са по-зле - може да се спори. Но имаше времена, в които БДЖ се управляваха от експерти.
Върнете професионалистите начело на железницата!

България е втора в ЕС по дял на живеещи в лишения

автор:Дума

visibility 136

/ брой: 172

С тържества в цялата страна бе открита новата учебна година

автор:Дума

visibility 122

/ брой: 172

Почина отец Иван от Нови хан

автор:Дума

visibility 131

/ брой: 172

Земетресение разлюля Ямбол и Бургас

автор:Дума

visibility 162

/ брой: 172

Българинът прави неразумни инвестиции преди еврото

автор:Дума

visibility 144

/ брой: 172

БДЖ с намаления за ученици и студенти

автор:Дума

visibility 128

/ брой: 172

Годишната инфлация се задържа на 5,3 на сто

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 172

Банкнотите в обращение у нас намаляват с 9%

автор:Дума

visibility 117

/ брой: 172

Отново бум на нелегални мигранти

автор:Дума

visibility 122

/ брой: 172

Работещи и пенсионери в Гърция с повече пари

автор:Дума

visibility 133

/ брой: 172

Тръмп шокиран от "меките" санкции

автор:Дума

visibility 128

/ брой: 172

Накратко

автор:Дума

visibility 98

/ брой: 172

Военни комикси

автор:Александър Симов

visibility 118

/ брой: 172

Парите на инвалидите

visibility 127

/ брой: 172

Къде е реалното производство?

автор:Гарабед Минасян

visibility 131

/ брой: 172

Ще събарят ли старите панелки за нови жилища?

visibility 145

/ брой: 172

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ