17 Юни 2024понеделник11:28 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Век празни обещания

/ брой: 90

автор:Евгени Гаврилов

visibility 838

За прохода Петрохан се заговаря обикновено през зимата, когато една от основните връзки между двете части на България става жертва на лошото време. Обясненията на напусналия вече поста регионален министър Петя Аврамова, че съществуват три варианта за изграждане на новото съоръжение, общо взето не са новина. В най-новата история на България намеренията за пробив на Стара планина са подновявани няколко пъти. 

Първата идея за изграждането на тунел под Петрохан датира от 1916 г. Проектът се появява и през 60-те години на миналия век. През 1991 г. "Транспроект" бе разработил няколко варианта. През октомври 2003 г. покойният вече регионален министър Валентин Церовски дори обяви, че тунелът ще е готов до 2007 г. През 2008 г. Министерството на транспорта бе обявило открита процедура за предпроектно проучване на пътя София-Гинци-Петрохан-Монтана с възможност за изграждане на тунел под прохода. Тя обаче бе прекратена. През 2012 г. също имаше процедури за предпроектни проучвания. В края на следващата година тогавашният транспортен министър Данаил Папазов обяви, че китайски строителни компании проявяват голям интерес към строителството на тунелите под Петрохан и Шипка. И така повече от век само приказки, празни обещания и добри намерения.

А съоръжението е повече от необходимо. Статистиката на пътната агенция сочи, че за денонощие през прохода минават около 20 хиляди автомобила. Тунелът би направил трафика по-бърз и много по-безопасен. А разстоянието между София и Монтана ще се съкрати с над 60 км.

Защо тогава изграждането му се бави? Едно от обясненията е, че проектът е сложен и скъп. Според експерти няма друг вид обект, който трябва да бъде толкова много изменян по време на самото строителство. Цялата технология трябва да се базира върху геоложките проучвания, които също се променят. Дължината на тунела би трябвало да бъде най-малко 7 км, което е два пъти повече от дължината на тунела "Железница" на магистрала "Струма". Прогнозната стойност на съоръжението е около 200 милиона евро. Как току-що падналите от власт са ги изпуснали? Не можаха ли да си намерят някоя друга фирма като "Автомагистрали"? За десет години показаха, че са факири на подобни врътки.

Сбогом, професоре!

автор:Дума

visibility 40

/ брой: 112

Над 115 млн. лв. загуби заради тръбите на парното в София

автор:Дума

visibility 34

/ брой: 112

Лошо време и изгубен багаж - проблем № 1 за туристите

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 112

Шести блок пак спря за авариен ремонт

автор:Дума

visibility 37

/ брой: 112

EИБ ще ни консултира за новите ПАВЕЦ

автор:Дума

visibility 31

/ брой: 112

Путин не изключи преговори с Киев

автор:Дума

visibility 34

/ брой: 112

250 000 срещу крайната десница във Франция

автор:Дума

visibility 36

/ брой: 112

Консерваторите се сриват на Острова

автор:Дума

visibility 32

/ брой: 112

Накратко

автор:Дума

visibility 31

/ брой: 112

Триумфът на етническата партия: защо и как се случи?

автор:Велизар Енчев

visibility 38

/ брой: 112

Преврат в БСП няма

visibility 31

/ брой: 112

Датата - 17.06.2024 г.

автор:Дума

visibility 31

/ брой: 112

Не давайте партията на търговците

автор:Дума

visibility 1637

/ брой: 111

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ