15 Май 2024сряда08:35 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Вертолетът Х-3 полетя с над 400 км/ч

/ брой: 114

автор:Георги Георгиев

visibility 1174

Европейската компания "Еврокоптер" пристъпи към втория етап от изпитанията на високоскоростния вертолет Х-3, съобщава Difence News. Целта на този етап е да бъде постигната скорост от 220 възела (407 км/ч), но тази граница бе премината по време на изпитателния полет от 12 май т.г., когато вертолетът разви скорост от 232 възела.
Първият етап от изпитанията на Х-3 се проведе през ноември 2010 г., тогава вертолетът разви скорост от 180 възела. При това мощността на двигателя е била нарочно намалена. След като прототипът е бил признат годен за полети, специалистите от "Еврокоптер" са сменили трансмисията, след което двигателят е заработил на пълна мощност. Х-3 има един носещ винт като при класическите хеликоптери и два винта, разположени на края на крилата му. Хеликоптерът има развито опашно оперение, благодарение на това техническо решение той съчетава възможностите на самолет и апарат с вертикално излитане и кацане. Новата машина е предназначена за патрулиране на крайбрежната зона, изпълняване на десантни операции, на медицинска евакуация и провеждане на операции по търсене и спасяване.

 

Железничарите искат оставка на ръководството на НКЖИ

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 88

БДЖ пак се разделя с хартиеното билетче срещу 16 млн. лв.

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 88

Денят на данъчната свобода настъпи

автор:Дума

visibility 353

/ брой: 88

Работници от Бангладеш ще берат череши у нас

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 88

България отхвърля проявата на Силяновска

автор:Дума

visibility 434

/ брой: 88

Шойгу на нов пост, сменя го икономист

автор:Дума

visibility 427

/ брой: 88

Каталунските сепаратисти губят мнозинството си

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 88

Накратко

автор:Дума

visibility 334

/ брой: 88

Дано не е късно

автор:Мая Йовановска

visibility 430

/ брой: 88

Комуникационна грешка

автор:Деси Велева

visibility 382

/ брой: 88

Пак Путин е виновен!

автор:Таня Глухчева

visibility 429

/ брой: 88

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 88

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ