Volkswagen сменя посоката в дизайна с Cross Coupe
/ брой: 5
Eдна от най-интересните новости на автосалона в Токио за европейците беше премиерата на нов концептуален кросовър на Volkswagen. Разработката на хората от Волфсбург засега е уникат, но съвсем не е изключено скоро да видим подобен модел на конвейера. За това няма никакви препятствия, освен доста закостенялото мислене на марката, която от няколко поколения насам не прави почти нищо по промяната в дизайна на основния си модел Golf, например.
В основата на Cross Coupe лежи платформата на "новия" Volkswagen Golf, а купувачите вече привикнаха към идеята, наречена всъдеходно купе, наложена за пръв път от BMW с модела Х6. Ако от Волфсбург успеят да преодолеят страха си, то появата на серийното Cross Coupe ще трасира пътя и за по-сериозна промяна в дизайна на основните модели на марката.
Интересно е, че Cross Coupe се оказа по-късо от Tiguan с 80 мм, но при това междуосието му е малко по-дълго. Това означава по-къси надвисвания отпред и отзад, а оттам съответно и по-висока проходимост в офроуд условия. В същото време по-голямото междуосие позволява на колата да има по-просторен салон, нещо, което ще усетят най-вече задните пътници. Пък и видът на новия всъдеход с наклонената му задна част и големите 20-цолови джанти е доста по-интересен от този на скучния Tiguan.
Основните габарити на Volkswagen Cross Coupe са дължина 4345 мм, ширина 1868 мм и височина 1523 мм. Товарното отделение на четириместния автомобил е с обем от 380 литра, а при сгъването на облегалките на задните седалки, свободното пространство може да бъде увеличено до 1230 литра.
Естествено, като мнозинството концептуални разработки през последните няколко години и Volkswagen Cross Coupe има хибридно задвижване. Повеля на времето - може ли иначе?
В силовия агрегат са обединени бензинов мотор с мощност 150 к.с. и два електродвигателя. Първият с мощност 40 кВт/54 к.с помага на бензиновия мотор да върти предните колела, а вторият - 85 кВт/114 к.с. се грижи за задвижването на задния мост. Така е отпаднала нуждата от кардан за задвижването отзад и от разпределителна кутия, а електромоторът отзад се включва само по команда на електрониката при пробуксуване на предните колела или при принудително включване със специалния режим Offroad.
Конструкторите предлагат и още нещо - движение на колата само на ток. Пробегът в този супер"зелен" режим не е особено голям - около 45 км, разстояние доста по-внушително от това, предлагано от другите хибридни автомобили. В специалния режим на движение Eco, благодарение на по-мощните си акумулатори, Volkswagen Cross Coupe харчи средно едва 2,7 л на 100 км път. Ако пък дневният ви пробег е около 40 км, няма и нужда да се отбивате до бензиностанцията - вкъщи и в службата ще можете да зареждате колата от нормална битова розетка!
Volkswagen Cross Coupe е в състояние да се ускори от 0 до 100 км/ч за 7 секунди и да развие максимална скорост на движение от 201 км/ч. В чист електрически режим скоростта е ограничена до 120 км/ч. Комбинираният среден разход на гориво на концептуалната разработка е 2.7 литра на 100 километра.
Ако Volkswagen Cross Coupe влезе скоро в серийно производство, ще трябва да се изправи срещу доста сериозни съперници - в Мюнхен усилено подготвят малко въседходно купе под индекса Х4, пък и ветераните от Mercedes-Benz планират нещо подобно.