14 Юли 2025понеделник12:10 ч.

VW предлага ново такси за Лондон

/ брой: 294

автор:Дума

visibility 1958

Столицата на Британската империя има много символи, някои от които са на колела. Автобусът на два етажа (дабълдекър) и черното лондонско такси са като гербови марки на града. Изглежда, че символите на национална гордост скоро ще паднат в жертва на съвременния глобализъм. Наскоро беше представен новият лондонски дабълдекер, чиято техника е напълно подчинена на "зелената идея" - задвижването на буса е хибридно и той разходва в сравнение със сегашния си класически дизелов вариант с 40% по-малко гориво, изхвърля 40% по-малко азотни окиси и с 33% по-малко сажди, като е и далеч по-тих при работата си. 
Явно идва времето и на прочутия лондонски "кеб", след като отбор немски дизайнери, заедно с Volkswagen представи виждането си за изгледа на бъдещото лондонско такси. Става дума за концепция, наречена "Световни таксита", като моделът е обозначен като VW Taxi Concept. Колата има доста общо с класическия консервативен дизайн на лондонското такси, но е с много по-компактни размери. Концептуалният клонинг на британската такси-институция е продължение на серията концептуални таксита УWorld TaxisУ, която вече беше представена с разработки за таксита за Берлин и Милано.
Колата е развита на базата на идващия нов градски автомобил на VW - UP!, дълга е 3.23 метра, широка 1.66 метра и висока 1.6 метра - габарити по-малки от тези на сегашния най-малък модел на Volkswagen - Fox.
Запазвайки идеята за кубичност, т.е вместителност на традиционното такси, новото лондонско "кубче" ще е доста по-маневрено в градските условия, без да притеснява пътниците си при качване и слизане. Процесът ще се облекчава още и от завъртащите се навън седалки - на концепта са нормални, и плъзгащите се врати. Както и при оригиналното лондонско такси, и тук няма багажник, а този който носят пътниците, се поставя на мястото на предната пътническа седалка. Независимо от отсъствието на традиционния багажник, колата има две задни врати, отварящи се в съотношение 60 към 40, зад които има две кутии за принадлежностите на шофьора.
Салонът на автомобила е вместителен и осигурява, според дизайнерите, на двамата пътници възможност да "потънат в света на разкоша и комфорта". Е, дали пък чак толкова е нужен подобен свят на ползващите таксито граждани е друг въпрос, както и дали ще са готови да плащат за това допълнително, особено като се има предвид и сега високата цена на таксиметровата услуга в метрополията на Обединеното кралство.
Екологичността на автомобила в съвременните градски условия и това, което изхвърля навън, си е проблем, който немците са успели да решат на ниво. Тяхното предложение за британското такси е електрическо. Силовото задвижване е поверено на електродвигател с мощност 112 к.с., захранван от модерен литиево-йонен акумулатор с капацитет 45 кВч. Моторът позволява на таксито да развива максимална скорост около 125 км/ч, а с едно зареждане на бордовия акумулатор да се изминава към 190 мили/300 км/ пробег. Контактът за зареждане на акумулатора е в предната част на колата, като има възможност за бързо зареждане до 80 процента за около час. 
Освен запазването на старата изпитана схема за разполагане в таксито, всичко останало е в крак със съвремието. Водачът разполага с непрекъснат поток информация от сензорен екран, свързан с бордовия компютър. За пътниците е предвиден подобен сензорен екран, който подава информация за движението на таксито, за климата около тях и им дава възможност сами да избират музика, а не да слушат това, което харесва шофьорът.
Основният цвят на лондонското такси - черният, е запазен, но има интересни акценти - на покрива е разположен флагът на империята Union Jack в сребърно, на вратите пък е поставен гербът на Лондон. Знакът Taxi на покрива свети в зелено, когато колата е свободна.
Създателите на VW Taxi Concept заявяват, че буквално утре са готови да стартират серийното производство на колата и то в различни изпълнения, включително и приспособена за превоз на инвалид с количка.
 

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 79

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 91

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 65

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 68

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 80

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 69

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 67

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 67

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 73

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ