19 Септември 2024четвъртък00:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

VW XL1 - уникалният "народен"

Със спортен изглед и мноо...го икономичен

/ брой: 184

автор:Дума

visibility 2069

Уникалният модел XL1 на Volkswagen е всъщност визията на марката за високоикономичен ежедневен автомобил, който би трябвало да стане масов в недалечното бъдеще. Засега обаче колата е направена в само 250 екземпляра, които се дават на определени групи клиенти, което от групата разглеждат като масов "народен" тест. Автомобилът има много яко и леко карбоново тяло, висока аеродинамичност, ефективен хибриден дизел-електро силов агрегат и доста спортен изглед. VW XL1, който тежи само 795 килограма, разполага с двуцилиндров TDI турбодизелов двигател с мощност от 48 конски сили и електромотор с 27 конски сили.
Благодарение на леката си карбонова конструкция и уникалната си форма с коефициент на въздушно съпротивление от 0.186, в крайна сметка автомобилът постига невероятно ниския разход на гориво от 1,1 л гориво на 100 км път, развива максимална скорост от 150 км/ч и се ускорява от място до 100 км/ч за съвсем нелошите 12 секунди!
Може би най-характерната особеност на колата са двете врати тип "крило на чайка", отварящи се нагоре. При това вътре се отваря интериор с две места, като пътническата седалка е издърпана леко назад спрямо тази на водача, за да се освободи повечко място около рамената.
За да се икономиса тегло и материал, от VW не използват звукоизолационни материали и тапицерии. Независимо от това, автомобилът има достатъчен шумов комфорт. Това се дължи на почти безшумната работа на електромотора. Двуцилиндровият, 830 кубика турбодизел, разположен странично зад седалката на водача, се включва в работа при нужда от по-енергично ускорение на колата, като работата му се усеща доста осезателно в ушите. Единственото, което ги спасява от покушението, е работата му на равни обороти.
Спирачките на колата са с керамични дискове, което определя високата им ефективност и дълъг живот, но при спиране и те се включват сериозно към "гласа" на колата. Независимо от тези звуци, колата е направо забавна за каране, като най-голямото задоволство от това е знанието, че всъщност разходваш гориво десет пъти по-малко от всеки наоколо на 100 км път.
Ограниченият "тираж" на производството на XL1 се дължи на първо място на теста на новите производствени методи, заради използването на композитни материали и за получаване на обратна информация от двете стотици доброволни и произволно избрани сред любителите "тест-пилоти". 
От VW твърдят, че автомобилът покрива всички нужни европейски стандарти за безопасност, както и изискванията на идващия задължителен еко-стандарт за чистота на автомобилите Euro 6. VW е организирал производството на най-необикновения си досега модел в старата фабрика на известната от миналото марка Karmann в Оснабрюк, Германия. Купето на XL1 е направено генерално от карбон, подсилено със стомана, алуминий и магнезиеви сплави.
Подобно на останалите хибриди с възможност за зареждане от битовата елмрежа /plug-in hybrid/, XL1 по принцип тръгва от място, използвайки само електрическия си двигател. Само на ток колата изминава 50 км пробег при скорост от 80 км/ч. След изминаването на електропробега в работа плавно се включва и дизеловият мотор.
За добрата работа на колата като цяло и ефективното предаване на мощността на хибридния агрегат на колелата сериозна роля играе седемстепенната роботизирана предавателна кутия със сдвоен съединител и смяна на предавките с лостчета на волана.
Стремежът на инженерите на VW към максимална ефективност не е оставил нито един елемент от автомобила недокоснат. Външните огледала дори са заменени с камери, за да се намали въздушното съпротивление. С камери се дава информация на водача за пространството отпред, отстрани и отзад на екран на таблото.
От VW не съобщават колко струва производството на XL1, но по всяка вероятност заради новите си материали, ръчната изработка, уникалните си елементи и ограничена производствена бройка колата е навярно доста скъпа, като анализатори дори сочат единична цена от по 100 000 евро!

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 618

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 656

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 725

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 707

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 675

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 614

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 827

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ