04 Май 2024събота01:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Япония с революционна подводница

Страната на изгряващото слънце спусна на вода субмарина с литиево-йонни батерии

/ брой: 197

автор:Дума

visibility 175

На 4 октомври, в корабостроителницата на концерна "Мицубиши" в град Кобе, бе спусната на вода първата с света подводница с литиево-йонни акумулаторни батерии, съобщи руският сайт за военна информация bmpd. Използването на тези батерии ще позволи на японския флот да се откаже от традиционните оловно-киселинни акумулатори, използвани при неатомните подводници, а също и от новаторските въздухонезависими (анаеробни) двигатели, коментира bmpd.
Литиево-йонните двигатели осигуряват на подводницата по-голяма продължителност на плаването под вода, съпоставима с тази, която осигуряват анаеробните двигатели, но за сметка на по-големия си капацитет могат да дадат на подводницата по-продължителен подводен ход при висока скорост. Освен това литиево-йонните батерии могат да се презареждат от дизелов агрегат (двигател) подобно на класическите оловно-цинкови акумулатори, но за по-малко време с използването на специално шнорхелово устройство, докато се намират под вода. Друго тяхно предимство било, че не се нуждаят от техническо обслужване и са по-леки от досегашните акумулатори.
Негативните страни при използването на тези батерии е нуждата от по-мощни дизелови двигатели, по-големи шнорхелови устройства, които да осигурят повече въздух на двигателите и преустройство на електрическата мрежа на подводницата. Освен това литиево йонните батерии струват значително по-скъпо. Например въпросната подводница "Орю" струва със 112 млн. долара повече отколкото посестримите й от същия клас "Сорю", като цялата разлика се дължи на стойността на йонно-литиевите батерии.
Спуснатата на вода подводница "Орю" е 11-та поред в серията от клас "Сорю". Тя е 84-метрова с водоизместване от 2950 т и може да развива скорост от 20 възела. "Орю" трябва да попълни редовете на японския военноморски флот през 2020 г.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 1053

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 973

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1095

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1266

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1085

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1031

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1236

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1056

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1176

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ