12 Юли 2025събота21:43 ч.

Японска калиграфия на български стихове представят в Казанлък

/ брой: 243

автор:Дума

visibility 714

Изложба на съвременна японска калиграфия от Кихачиро Нишиура ще бъде представена от днес в Информационния център на община Казанлък, научи ДУМА от "M3 Communications Group". Събитието е в рамките на 23-ите Дни на японската култура в България. Сред творбите има и български стихове на Ботев и Яворов в превод на японски. Майсторът калиграф извежда на преден план усещането за хармония с природата и мирния свят на японската душа, които завладяват заедно с неговата лична деликатна емоционалност и мощна жизненост. По време на откриването днес в 18 ч. Кихачиро Нишиура (роден в Токио през 1970 г.) ще направи демонстрация на японска калиграфия.
"Над 35 години се наслаждавам на изкуството на четката - калиграфията. С калиграфия човек може да се занимава по различни причини като например усъвършенстване на краснописа, подобряване на концентрацията, просто за удоволствие, но за мен специална причина нямаше, тъй като изкуството на калиграфията винаги беше с мен, докато израствах, споделя Кихачиро Нишиура. Калиграфията е основата на източното изкуство според мен. Йероглифът, знакът е един от най-важните елементи на източната култура. И това как да се изписват и изразяват знаците, е само по себе си източно изкуство. Въпреки голямата важност на знака японската калиграфия има специфични начини на изразяване, които могат да бъдат смятани за "музика без звук". Точно този аспект е ясната разлика между японската и традиционната китайска или корейска калиграфия", допълва той.
Важните елементи на калиграфията са точките, чертите, сенките, движенията и пространството. Тези елементи могат да създадат нечута музика, подобна на изпълнение на оркестър, използващ различни инструменти с различно звучене, свирещи едно музикално произведение в хармония, което е характерно за музикалната калиграфия.
"Може да се каже, че музиката се състои от "звуци, които се чуват", но калиграфията се състои от "звуци, които се усещат". За да изразя музиката в творбите и да довърша в тях музикалната калиграфия, аз използвам лявата си ръка, която не е доминиращата ми ръка. Дясната ми ръка помни техники на писане и несъзнателно се опитва да пише красиво със заучени умения, затова, използвайки лявата си ръка, мога да се концентрирам върху изразяването единствено на моите чувства и емоции", споделя Кихачиро Нишиура по повод собствената му техника за калиграфско изписване. Авторът е не само изтъкнат калиграф, но и майстор на чаена церемония, икебана и изкуството за поднасяне на аромати кодо.
 

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 3826

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 2177

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 2700

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 3490

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 2192

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 2288

/ брой: 126

Накратко

автор:Дума

visibility 3485

/ брой: 126

Тупик

visibility 3447

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 2911

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 3829

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 3591

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ