16 Май 2024четвъртък06:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Започна строителството на най-дългия жп тунел на Балканите

Той е по линията между Елин Пелин и Вакарел и е с дължина 6,8 км

/ брой: 135

автор:Дума

visibility 1910

Започна строителството на най-дългия тунел не само у нас, но и на Балканите. Той се намира на жп линията между Елин Пелин и Вакарел. Целият участък е с дължина около 20 км, а на тунела - 6,8 км. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е изграден тунел "Козница", свързващ Стара планина и Средна гора от подбалканската линия. Министърът на транспорта Георги Тодоров даде начало на модернизацията на жп линията Елин Пелин-Вакарел, която включва и изграждането на тунела. 

Железопътният участък Елин Пелин-Вакарел е част от големия проект за модернизация на железопътната магистрала "Тракия" от София до Бургас, която се строи вече трети програмен период и надеждите са да бъде завършена до 2030 г. Средствата се осигуряват от еврофондовете чрез оперативна програма "Транспорт".

Модернизацията на трасето между Елин Пелин и Вакарел се определя като най-трудния участък.  Договорът с обединение ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин" за близо 600 млн. лв. с ДДС беше подписан в края на 2019 г. В обединението участват турските компании "Дженгиз" и "Дуйгу", които участваха в строежа на новото мегалетище в Истанбул. "Дженгиз" има опит у нас с изграждането на 19-километровата магистрала "Люлин", която вече е част от магистрала "Струма".

Началото на строителството на жп линията се забави заради бавни отчуждителни процедури от страна на държавата. За прокопаването на тунела турските компании ще разчитат на свои работници, които имат опит с такива обекти в Турция. Страната ни е дала разрешение за работа на около 230 турски инженери и специалисти. В рамките на проекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. Ще бъдат изградени и два двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1,5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видеонаблюдение и пътнически информационни системи.

Срокът за изпълнението на обекта е 72 месеца от датата на подписването му през ноември 2019 г., но вече имаше спиране по него заради забавянето от страна на държавата.

Над 12% от българите нямат банкова сметка

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 89

Държавата взе още 200 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 89

Фирмите у нас все по-трудно получават парите си

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 89

Хамас планирала база в Турция

автор:Дума

visibility 571

/ брой: 89

Силяновска пак пропусна името на страната си

автор:Дума

visibility 574

/ брой: 89

Макрон: ЕС да смени своя бизнес модел

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 89

Още година без мита и квоти за украинския внос

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 89

Знания и пошлост

автор:Деси Велева

visibility 558

/ брой: 89

Предизборни идиотщини

автор:Любо Кольовски

visibility 546

/ брой: 89

Институционално безхаберие

visibility 487

/ брой: 89

Време за преосмисляне

автор:Събина Петканска

visibility 524

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ