26 Април 2024петък21:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Защо производството на автомобили остава ограничено

автор:Дума

visibility 1031

Производителите на моторни превозни средства продължават да изпитват сериозни затруднения поради недостига на полупроводници и други части, тъй като веригите на доставки все още не са възстановени напълно от ограниченията, наложени по време на пандемията от КОВИД-19.

А на предплатилите новата си кола се налага да чакат понякога месеци наред, за да им я доставят. 

Производството на автомобили в Германия остава ограничено 

Ограниченията при производството на автомобили в Германия заради недостига на полупроводници ще се запазят "поне до 2024 г.", се посочва в доклад на консултантската компания "АликсПартнърс" (AlixPartners), цитиран от ДПА.

В момента изминават средно по 6 месеца от поръчката до доставката на чипове, което е два пъти по-дълго от нормалното. Търсенето на електронни чипове за превозните средства продължава да се увеличава поради нарастващата дигитализация и електрификация, но производителите на полупроводници се въздържат от разширяване на производствения си капацитет на фона на заплахата от настъпването на рецесия и увеличаването на лихвените проценти, пишат анализаторите в сферата на автомобилната индустрия. 

Търсенето ще продължи да надвишава предлагането през 2024 г., което ще допринесе за нарастване на цените на полупроводниците, а в крайна сметка и на превозните средства, е заключението на експертите. Според тях една от причините за недостига е, че маржовете на печалбата при доставките на полупроводници за конвенционални автомобили са с 11 процентни пункта по-ниски от приходите, които се реализират при продажбите на чипове за производството на потребителска електроника или за други индустриални цели. 

От гледна точка на производителите на чипове, автомобилната индустрия е "един малък клиент", който потребява между 6 и 10 процента от глобалната им продукция, твърдят анализаторите на "АликсПартнърс".

Търсенето на полупроводници за нуждите на автомобилната индустрия ще се повишава значително до 2026 г. То ще скочи със 75 процента при "аналоговите" чипове, които се използват при електронните блокове на моторните превозни средства, както и с 30 на сто за полупроводниците в производството на микроконтролерни блокове. Въпреки това производителите планират да увеличат доставките на тези чипове само със съответно 56 процента и 12 на сто, се казва в доклада на на консултантската компания.

Разработването на един нов модел автомобил отнема между 3 и 5 години и често чиповете, които може да бъдат доставени, вече не са съвместими, когато колата бъде пусната на пазара. 

"В момента се използват чипове от 28-нанометрова технология и повечето приложения, които се инсталират при модерните коли, са на технологичното равнище на "айФон 4" (iPhone 4), от 2012-13 г.", се уточнява в доклада на експертите от автомобилната индустрия. 

"Инвестициите в индустрията, свързана с производството на полупроводници, са насочени предимно към по-печеливши нови технологии", отбелязва "Аликс партнърс".

Експертите на консултантската компания очакват създаването на превозни средства с по-централизирано управление да донесе ползи за производителите в дългосрочен план. Ако те бъдат оборудвани с по-малко централни блокове за управление и с по-гъвкава "софтуерна архитектура" (програмно осигуряване), то въвеждането на нови функции при превозните средства може да стане чрез инсталирането на нови програми, без да се изисква монтирането на нови модули. 


И "Фолксваген" не очаква бързо решение на проблемите с доставките на полупроводници

Германският автомобилостроителен гигант "Фолксваген" (Volkswagen Group) обяви неотдавна, че вече не очаква недостигът на полупроводници да приключи през 2023 г. 

"Подготвяме се за "новата нормалност", свързана с нарушения на веригите на доставки", казва пред изданието "Аутомобилвохе" Мурат Аксел, член на управителния съвет на германската автомобилостроителна група, който отговаря за снабдяването, цитиран от Ройтерс.

"Инвестираме в нови производствени мощности, но вероятно ще се сблъскаме с недостиг при доставките на полупроводници до и включително през 2023 г. Това е струтктурен проблем, който не може да бъде разрешен толкова бързо", допълва Аксел.

Той добавя, че вече няма проблем с доставките на кабелни снопове за автомобили, които бяха нарушени след началото на руската военна инвазия в Украйна в края на февруари тази година.   

"Тези доставки отново се извършват редовно", подчертава шефът на снабдяването във "Фолксваген".

Проблеми и за "Тойота" с доставките на полупроводници

Японската корпорация "Тойота" (Toyota Motor Corp) оповести наскоро, че продължаващият недостиг на полупроводници възпрепятства усилията й да увеличи производството си. 

"Тойота" понижи годишния си план, който предвиждаше да произведе рекордните 9,7 милиона превозни средства. Корпорацията обяви, че вече очаква да пусне на пазара 9,2 милиона машини през текущата фискална година.

Водещият японски автомобилостроител предупреди, че недостигът на полупроводници и на други компоненти ще продължи да ограничава производството му през идните месеци. 

 

БТА


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 300

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 296

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 259

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 267

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ