Затварят "Тракия" край Чирпан за 2 месеца
Цената за обновяване на километър от магистралата стигна 2,2 млн. лв.
/ брой: 23
Отдавна чаканият ремонт на участъка от автомагистрала "Тракия" край Чирпан тръгва. Пътното съоръжение се затваря за два месеца и в двете посоки между връзката с автомагистрала "Марица" и "Чирпан-Изток". Това е прословутата отсечка, наричана от шофьорите "Тракийско море" заради плачевното състояние на настилката. В района са направени обходни маршрути. Отсечката, предвидена за ремонт, е в експлоатация от 2007 г., твърдят от АПИ. Сега предстои машинно подравняване на банкети, дълбоко фрезоване на съществуваща настилка, студено рециклиране, ремонтно-възстановителни дейности на съоръжения, бетонови работи, полагане на геомрежа, обработка на пукнатини, полагане на неплътен и плътен асфалтобетон, допълват от пътната агенция. Целта е при добро време до края на март да завърши ремонтът на 16,5-километровия участък, а до Великден и на останалите 24 км до Стара Загора, които не са в добро състояние, посочват оттам.
Ремонтът ще струва 70 млн. лв. за двете посоки, съобщи пред БТВ Даниел Иваничков от Агенция "Пътна инфраструктура". При положение че става въпрос за малко над 16 километра (от 168 до 184 км), то цената на километър е 2,12 млн. лв. - повече дори от предизвикалата дискусия първоначално обявена цена. През септември се разбра, че целият осеян с неравности участък от "Тракия" с дължина 52 км ще се ремонтира срещу 90 млн. лв. на посока или 180 млн. лв. общо.
Така цената на километър обновяване стигна 1,8 млн. лв., при положение че при строежа на участъка през 2007 г. държавата е плащала на изпълнителя по около 1,35 млн. лв. Обяснението беше, че в момента цената на труда и материалите е различна, освен това ремонтът е основен, като се подменя дори некачествено направената основа. Регионалният зам.-министър Николай Ненков обяви, че за разлика от вече извършените обновявания в 14 км от участъка, при които магистралата се ползваше, макар и само в лентите за една от посоките, сега аутобанът ще бъде затворен, за да се работи едновременно по цялото трасе. Според него това решение пестяло време и пари.
Изпълнител на основните дейности ще е добре познатата държавна фирма "Автомагистрали", която за година без конкурс получи доизграждането на магистрала "Хемус" и други поръчки по аутобаните за общо над 4 млрд. лв. Тя ще прибере 140 млн. лв. от прогнозираната обща сума от 180 млн. лв. Пред БНТ председателят на управителния съвет на АПИ Георги Терзийски обяви, че гаранцията на ремонта е три години при седем години при строежа. По повод цената той коментира, че изчисленията не са коректни.
Обходните маршрути
- В посока Бургас движението ще се отклонява на пътен възел "Плодовитово" по път III-666 до с. Плодовитово и път II-66 Плодовитово-Чирпан, а на пътен възел "Чирпан-Изток" ще се включва отново в АМ "Тракия;
- В посока София автомобилите ще се отклоняват на пътен възел "Чирпан-Изток" и ще преминават по път II-66 Чирпан-Плодовитово и по път III-666 от с. Плодовитово ще се връщат отново на АМ "Тракия на пътен възел "Плодовитово";
- От автомагистрала "Марица" в посока Бургас автомобилите ще се качват на АМ "Тракия" и при пътен възел "Плодовитово" ще се отклоняват по път III-666, на с. Плодовитово по път II-66 през околовръстния път на град Чирпан и на пътен възел "Чирпан-Изток" се връщат на АМ "Тракия" към Бургас.