29 Април 2024понеделник11:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

На фокус

Железниците - в "железния" юмрук на ГЕРБ

/ брой: 13

автор:Йонко Бонов

visibility 1559

Железопътният транспорт има социални функции и е гръбнак на всяка добре работеща икономика. От тази стабилна и функционална структура не се отказва и бъдещият цивилизован свят. Затова всяка социално организирана държава финансира щедро своите железници. В Испания например тези държавни субсидии достигат до 60 на сто, в Австрия са 48 на сто.
В нашата страна обаче пак ни принуждават да тичаме слепешком с всички сили точно в обратната посока. Управляващите от ГЕРБ решиха да вземат железниците в "железен юмрук" - ако мине. Като не мина, дадоха заден, ама не съвсем. Пореден пример за антисоциално управление, обслужващо недвусмислено интересите на едрия капитал, който у нас би могъл да носи недвусмисленото определение безнаказано престъпен. Опитвайки се да изкарат нерентабилен най-евтиния и масов транспорт, ГЕРБ се опитаха да поведат към фалит една от малкото останали държавни дейности - по познат от целия ни преход модел.
Вече 25 години нашата държава е впрегната в ярема на безпрекословен защитник на престъпно мултиплициращия се частен капитал. А когато се потърси социална защита от същата тази държава, тя става неуверена, бедна, слаба. Особено ако става дума да се увеличат доходите на хората, да се стабилизира образованието, да се подобри здравеопазването, да се спре демографският срив... Нагла и безотказно работеща пластична метаморфоза.
През 80-те години на миналия век България се отличаваше със своята най-добре развита железопътна структура на Балканския полуостров. По онова време в Горна Оряховица например беше създадена първата компютъризирана разпределителна гара за тридесет направления в страната и в чужбина. По моста Русе-Гюргево се движеха за денонощие 30-ина пътнически и товарни композиции. Днес преминават едва три-четири влака.
Ако се обърнем към още по-далечното ни минало, ще си припомним, че Стефан Стамболов пръв одържави железниците у нас и прокара първия закон за тяхното развитие в България. Цар Борис обнови локомотивния и вагонния парк, издигайки железопътния транспорт на по-високо ниво. По времето на социализма беше даден нов и най-мощен тласък на този транспорт, той се наложи като най-достъпен за хората и най-полезен за народното ни стопанство.
Днес управляващите гербаджии се опитват да смачкат постигнатото в продължение на повече от столетие. Инициативата им е очевидно в интерес на едри автомобилни превозвачи. Резултатът е до болка познат и недвусмислено ясен - увеличаване на армията от обедняващи и безработни. Спасението е също известно - поединично към чужбина, който успее, разбира се. Останалите ще попълват редиците на излишните хора в нашата глуха и осамотяваща родина.

1,3 млн. българи живеят с доходи под прага на бедност от 638 лв.

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

Сключен е договор за шумоизолираща преграда над с. Чурек

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

Българчетата са на първо място в света по пушене

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

Валери Митов пита кога започне строежът на тунела под Шипка

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

БСП успя да запази работните места в мините

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

"Боташ" не иска прекратяване на споразумението с "Булгаргаз"

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 81

Новите двуетажни влакове пристигат през 2026 г.

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

Fitch очаква политическата криза пак да отложи еврото

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

Хиляди испанци подкрепиха Санчес

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

Нелегални мигранти с менте лични карти

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

САЩ и Китай трябва да са партньори

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

Накратко

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

Загинал на работа

автор:Аида Паникян

visibility 1

/ брой: 81

Маските паднаха

visibility 1

/ брой: 81

Украйна – камикадзе на САЩ

автор:Юри Михалков

visibility 2

/ брой: 81

БСП е алтернатива за развитието на България

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 81

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ