16 Май 2024четвъртък09:51 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Жп линията на реформите

/ брой: 153

автор:Светлана Велева

visibility 1663

Два милиарда потънали в железниците при управлението на ГЕРБ. От една страна, се наливали средства от държавата и те потъвали незнайно къде, от друга, се правели разходи и се трупали дългове, незнайно за какво. Незнайно - защото от всички закани за реформи и мерки за спасяване на железниците изпълнени се оказаха само съкращенията на персонал - близо 8 хил. души за 4-те години от двете дружества - БДЖ и НКЖИ. От това би трябвало поне да се спестят средства, които да се насочат към някакви мерки, или поне рязко да се намалят загубите, но единствените мерки бяха хаотични ремонти за "запушване на дупките". Средства би трябвало да дойдат и от продажбите на скрап, но при наличието на директори на БДЖ в частни фирми приходите от тях комай са отивали другаде. А подвижният състав на БДЖ освен че не се поддържаше, беше и намален - линии се затваряха из цялата страна. Това превърна жп транспорта не просто в неефективен, но и в опасен за живота на пътниците. Честите инциденти са показателни.
Липсата пък на каквито и да е мерки за спасяването на "Товарни превози" показа не просто безотговорност, а съзнателно тласкане на БДЖ към фалит. Защото железниците се издържат с превоз на товари, пътническите са по-скоро социална дейност. А колкото повече се свиват подвижният състав и персоналът, толкова повече намаляват приходите и толкова по-невъзможно става връщането на заемите. Транспортният ексминистър дори не се посвени да признае: "Това, което не съм имал възможност да направя за БДЖ, тъй като не съм бил министър тогава, е още от първата година от управлението на ГЕРБ дружеството да се фалира и темата да приключи". Аргументът му беше, че така ще се спрат хаосът и източването. А хаосът кой го предизвика? И кой има интерес от частна БДЖ, са реторични въпроси. След 4 години стопанисване на железниците от ГЕРБ имаме всичко друго, но не и европейски транспорт - качеството се влоши, но за сметка на това цените се вдигаха - нещо знаково за "реформите" на ГЕРБ. Разрухата и рекордни дългове - също. Да му мисли кабинетът "Орешарски".

Над 12% от българите нямат банкова сметка

автор:Дума

visibility 841

/ брой: 89

Държавата взе още 200 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 806

/ брой: 89

Фирмите у нас все по-трудно получават парите си

автор:Дума

visibility 833

/ брой: 89

Хамас планирала база в Турция

автор:Дума

visibility 949

/ брой: 89

Силяновска пак пропусна името на страната си

автор:Дума

visibility 925

/ брой: 89

Макрон: ЕС да смени своя бизнес модел

автор:Дума

visibility 860

/ брой: 89

Още година без мита и квоти за украинския внос

автор:Дума

visibility 849

/ брой: 89

Знания и пошлост

автор:Деси Велева

visibility 899

/ брой: 89

Предизборни идиотщини

автор:Любо Кольовски

visibility 921

/ брой: 89

Институционално безхаберие

visibility 839

/ брой: 89

Време за преосмисляне

автор:Събина Петканска

visibility 892

/ брой: 89

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ