35% с нарушени права при финансови услуги
/ брой: 201
В свое проучване Евробарометър установи дали са били нарушавани основните потребителски права на гражданите, при извършване на финансови услуги и операции, като откриване на банкова сметка, превеждане на пари, теглене на заем или закупуване на застрахователни продукти. 35 на сто от българите са отговорили, че правата им са били нарушавани при извършване на някоя от изброените финансови услуги, докато в ЕС 19 на сто са били на същото мнение. 52 на сто от съгражданите ни обаче не смятат, че са били нарушавани правата им в подобни ситуации. В Евросъюза този дял е бил 64 на сто.
От българите, посочили, че са били обект на нарушаване на основни права при финансови операции, едва 9 на сто са поддали жалба до национален компетентен орган. Този дял сред гражданите на ЕС е бил 16 на сто. 32 на сто от българите, които са били в подобна ситуация, са отнесли оплакванията си директно към доставчика на услугата (банка, застраховател и др.), докато в Съюза този дял е 34 на сто. Според данните повече нашенци (12 на сто), отколкото граждани на евросъюза (10 на сто), са се обърнали към сдружения за защита правата на потребителите.
Според проучването мнозинството от българите са имали много лесен достъпът до теглене на пари в брой от банкомати и физически клонове на банки, в районите, в които живеят. 66 на сто от нашенците отговарят, че подобно теглене на средства е "много лесно", докато средното ниво на гражданите на Европейския съюз, дали такъв отговор е 46 на сто. Това показват данните от най-новото проучване на Евробарометър.
Средното хората, отговорили, че имат "по-скоро лесен достъп" до подобни финансови услуги, са 29 на сто, спрямо 40 на сто от жителите на ЕС. Само 4 на сто от българите смятат, че са имали "по-скоро труден" достъп серщу 10 на сто от европейците.
Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК --> ТУК <--
Споделяйте нашите публикации.