60% срив в консумацията на бира по заведенията
/ брой: 137
Заради кризата с Ковид-19 през първите шест месеца драстично е намаляла употребата на наливна бира. По данни на Съюза на пивоварите в България за тази година наливното пиво държи едва 2% от пазара. Поради намалената покупателна способност на потребителите, стагнираната реализация през заведенията, силно намалелия туристически поток и реализацията на стъклените бутилки също намалява, същевременно на пластмасовите се увеличава. Запазва се обаче тенденцията за увеличаване на продажбите в кенове, съобщиха пивоварите.
Продажбите на бира през заведенията драстично са намалели с около 60%, докато обемите, реализирани през магазинната мрежа, са почти на нивата от миналата година. Въпреки кризисната обстановка и сериозния спад в оборотите, в предприятията, членове на Съюза на пивоварите, няма освободени работници и служители, съобщи Ивана Радомирова, изпълнителен директор на СПБ. В пивоварната индустрия работят 2100 души.
Според национално представително проучване от юни тази година през лятото бирата е най-често консумираната напитка след водата. Всеки втори българин - 55% от анкетираните, твърди, че пие бира поне веднъж седмично. За 36% от сънародниците ни пивото е подходящо за тях питие, като при активните консуматори това мнение изразяват 60%. Най-големите биролюбители са на възраст 30-39 г. и 40-49 г., а най-често бира се консумира в Русе - 14 пъти месечно, в Плевен - 12 пъти, във Варна - 11 пъти.