20 Ноември 2025четвъртък12:44 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Книги

Алексей Иванов: Аз съм колекционер на идеи

"Руският Огилви" съветва как да станем успешни рекламисти

/ брой: 59

автор:Вилиана Семерджиева

visibility 3677

Идеите са твърдата валута в рекламната индустрия. Всеки ден творческите агенции трябва да измислят оригинални концепции за клиентите си. Как може да се случи това? Най-често чрез стария и изпитан метод проба-грешка. За съжаление, той е изключително неефективен и така се похабяват огромни интелектуални и времеви ресурси. Книгата "Скритите оръжия в рекламата" от Алексей Иванов, която изд. "Изток-Запад" публикува в превод на Олга Дамянлиева (оформление на корицата Деница Трифонова) предлага алтернативен подход към търсенето на нестандартни идеи в рекламата. Подробно са разгледани, анализирани и систематизирани креативни техники, позволяващи да се стигне до печелившо решение, без да се минава през всевъзможни варианти. Разглеждат се и психологическите бариери, които пречат за намирането на изненадващи рекламни ходове.

Алексей Иванов (често го наричат "руският Огилви") е един от най-известните и успели рекламисти в Русия. Автор е на 8 книги за реклама и маркетинг, чиито права са продадени в 67 държави, включително САЩ, Великобритания, Франция, Германия, Сингапур, Индия, Австралия, Бразилия, Корея, Япония и Китай. Понастоящем е директор на творческата агенция "МастерУм".

"Какво ли не колекционират хората!.. Събират копчета и билети за транспорт, гумени патенца и плюшени мечета, посетени страни и необичайни имена на съблазнени жени. Аз също не успях да избегна тази страст. Аз съм колекционер на идеи." Така представя себе си Алексей Иванов.

"Хиперболата в рекламата е екскурзия извън пределите на познатия ни свят, която позволява да видим свойствата и възможностите на продукта в нова, неочаквана светлина", пише Иванов. Ясно е, че докато поръчвате по телефона пица, няма как да ви позвънят на вратата с доставката, но това работи, категоричен е авторът. Според него добрата реклама не трябва да е скъпа, но при всички положения трябва да познаваме в детайли продукта.

От написаното от вас, личи, че сте човек с богати познания в различни области. Какво чете един от най-известните и успели рекламисти в Русия? На този въпрос в интервю на българските си издатели Иванов отговаря така: "Проза - Владимир Набоков, Юрий Трифонов, Сергей Довлатов, Даниил Гранин, Юрий Поляков. Като юноша се зачитах в написаното от Богомил Райнов. Много от книгите му бяха превеждани и издавани в СССР. И досега грижливо пазя в домашната си библиотека чудесния му роман "Само за мъже". Неотдавна с голямо удоволствие прочетох и повестта на Павел Вежинов "Бариерата"."

А ако трябва да откроите няколко елемента на успешната реклама, кои ще са те? "Успешната реклама задължително съдържа привлекателно обещание. Да предложите нещо, на което на човек ще му е много трудно да устои. В книгата давам доста подобни примери. Ако мислено си представим една рекламна република, то един от първите й "почетни граждани" непременно би станал Дон Вито Корлеоне от "Кръстникът", защото той може би е най-големият майстор на "предложения, на които не можеш да откажеш". Това е първото изискване за успешната реклама. А второто (и не по-малко важно) е доказателството за това, че вие ще изпълните своето привлекателно и неустоимо търговско обещание."

Еврото идва с още два неработни дни

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 218

Има нарушения при всеки трети воден обект по Черноморието

автор:Дума

visibility 279

/ брой: 218

31 декември и 2 януари ще са неработни дни

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 218

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 272

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 291

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 303

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 298

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 288

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 305

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 267

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ