24 Април 2024сряда20:18 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

АПИ спешно раздава 4 млрд. лв.

Пътни фирми около ГЕРБ печелят отново поръчките

/ брой: 107

автор:Дума

visibility 52

В последните дни, буквално минути, отиващото си служебно правителство на Румен Радев ударно разпределя 4 милиарда лева за ремонта на пътищата през следващите 4 години, твърди "Медиапул".

Бързането става на фона на практически прекратените през последните две години пътни ремонти и над 20 000 километра републикански пътища останали без поддръжка поради липса на възлагания от страна на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). 

Причината беше, че договорите за пътно поддържане, сключени по времето на ГЕРБ (до пролетта на 2021 г.), бяха обявени за порочни от служебното правителство на Стефан Янев и прекратени предсрочно.

Последваха няколко опита за обявяване на обществени поръчки със срок на действие 3 или 5 години, които обаче бяха прекратени. В средата на февруари 2023 г. АПИ обяви поредните търгове. Те са за 4 години - срокът, прилаган при управлението на ГЕРБ, но затова пък стойността на поръчките беше увеличена няколко пъти. Наред с аргумента за инфлацията, другият гласи, че годишно са нужни по 1 - 2 милиарда лева за поддържането на пътната инфраструктура.

Първоначалното обещание на служебната власт беше до края на април да са ясни изпълнителите на пътните ремонти по новите поръчки. Това не се случи. Повече от 4 месеца пътната агенция тупкаше топката, след като в средата на март бяха отворени техническите предложения за 6-те планови региона плюс поръчката за автомагистралите (общо 7 обществени поръчки, всяка от които е разделена по области).

През това време емисари, представящи се за пратеници на президентската институция, са обикаляли кандидатите и са се договаряли за комисионната, която са готови да дадат, ако спечелят търговете, цитира "Медиапул" участници, които обаче не пожелали да бъдат цитирани. 

През втората половина на месец май станаха известни и първите печеливши от раздаването. Победители се оказаха пътните фирми, които поддържаха пътища в Северен централен район и Североизточен район по времето на ГЕРБ.

Победителите в тези два търга бяха избрани по схемата, която АПИ приложи по време на служебното правителство на Гълъб Донев - отваря се само една ценова оферта (с изключение на две области), докато останалите участници са отстранени на база на техническото предложение. Така голяма част от пътищата в двата региона ще продължат да се поддържат от фирми свързани със строителя на "тънките" магистрали Велико Желев, както го нарече служебният регионален министър Иван Шишков.

След като стана ясно, че печелят отново онези, които бяха на гребена на вълната и при ГЕРБ, последва масово обжалване на поръчките за двата региона. За Северен централен район са подадени общо 5 жалби от различни участници в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), а за Североизточен район - четирима кандидати са обжалвали поръчката пред КЗК. Миналия петък започна отварянето на цените за останалите 4 региона. Но това не става по същия начин като при първите две поръчки за Североизточен район и Северен Централен район, когато в един и същи ден бяха отворени ценовите предложения по всяка една от обособените позиции по отделните области. Сега е нещо като жмичка или като миш-маш, обрисува ситуацията участник в търговете.

Това означава, че в един регион се отваря една или няколко обособени позиции в различно време - ден и час, в повечето случаи след 16 часа. Принципът да се отваря само една ценова оферта, този път е спазен без изключение. Всички отворени предложения с цени на 2 юни и на 5 юни са само на един кандидат. Останалите участници са отстранени и някои от тях твърдят пред Mediapool, че това е станало с произволни мотиви, без реални основания. Допускат, че победителите с отворена ценова оферта, които нямат нужната техника, капацитет и т.н., ще вземат отстранените участници като подизпълнители. Практиката на комисионерите си е непокътната, коментират представители на пътните фирми.

Ако промените минат, ще има помощи за фермерите

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 78

АЯР даде постфактум лиценз за горивото на "Уестингхаус"

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 78

Евтиният роуминг остава поне до 2032 г.

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 78

ЕП узакони правото на ремонт след края на гаранцията

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 78

Великобритания гони бежанците в Руанда

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 78

200 мощни земетресения в Тайван за 12 часа

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 78

Учителите в Белгия искат по-голям бюджет

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 78

Китай насърчава ядрената енергетика

автор:Дума

visibility 285

/ брой: 78

Марионетка на задкулисието

автор:Александър Симов

visibility 388

/ брой: 78

Новите реалности

visibility 291

/ брой: 78

За БСП честно и откровено

visibility 403

/ брой: 78

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ