02 Май 2024четвъртък22:21 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Автомобилна естетика, или символизмът в цвета на колата

Връзката между боята на "железния кон" и характера на неговия стопанин изобщо не е еднозначна

/ брой: 232

автор:Альона Нейкова

visibility 3470

Кажи ми каква кола караш и ще ти кажа кой си - тази перифраза на известната поговорка за приятелството с пълна сила важи и за цвета на личния автомобил. Съществуват доста изследвания и разсъждения по темата за връзката на боята, с която е покрит "железният кон", и характера на неговия притежател. Като аксиома се приема твърдението, че в повечето случаи човекът, предпочитащ червения цвят, е самоуверен, активен, в определена степен дори е нагъл и агресивен. За водача на жълт автомобил пък се смята, че е весел енергичен и радостен, надарен е с оптимизъм и жизнеутвърждаваща енергия. Мъжът с такава кола е честен, общителен и обича откритите пространства. Черният е символ на стабилност, принципност, честолюбие. Избралият такава кола знае какво иска от живота и се стреми към целите си, като понякога е готов да жертва личния живот в името на успеха. Бялото е източник на енергия. Автомобили в такъв цвят си позволяват щедрите и неподкупни мъже. Те са честни, справедливи, готови дори да се бият за своите принципи. Синьото е цветът на мира и хармонията, символ е на вътрешно спокойствие, на интерес към изначалните въпроси, на традиционализъм, елегантност и високо положение в обществото. Зелената кола е избор на спокоен и уравновесен човек, който много мисли, преди да предприеме нещо, не преразглежда вече взетите решения и е природно интелигентен. Бордото се смята за еротичен цвят, пробуждащ инстинктите. Но това е по-скоро в емоционален, отколкото във физически аспект. Любителите на коли в този цвят са силни, стабилни, умеещи да сдържат страстите си. Оранжевото е символ на физическата пасивност и мисловната активност. Хората, които са си взели такъв автомобил, се стремят към новостите, склонни са да фантазират, романтични са.
Специалистите обаче са на мнение, че в избора на кола с определен цвят са събрани прекалено много нюанси и не всичко е толкова еднозначно. Безпогрешна диагноза вероятно би могла да бъде поставена, само ако боята на "железния кон" зависи единствено от естетиката в предпочитанията ни. Уви, реалният живот внася свои изисквания и поправки, когато трябва да се спрем на марка автомобил за лично или служебно ползване с определен цвят. Няма смисъл дори да се коментират ситуациите, когато колата е втора ръка, понеже в крайното решение за покупката й боята изобщо не играе основна роля.
Често при избора на автомобил с определен цвят голямо значение има най-вече практичността. И колкото и да се иска на ярка и обичаща скоростта личност да подкара агресивна червена кола, здравият разум подсказва, че боята бързо ще изгори на слънцето, ще изгуби блясъка си и ще изглежда доста непривлекателна.
Може някой да е луд по черния цвят и да смята, че той създава чувството на значимост и самоувереност. Но в крайна сметка да осъзнае, че върху такава кола най-много се забелязват драскотини и прах. А и климатикът не винаги спасява от жегите - знае се, че черното привлича слънцето.
Често романтиците, спрели избора си на "бял кон", биват разочаровани: колата бързо губи своята представителност, щом се подкара по мръсни улици. А и на пътя не изглежда толкова тежкарски, колкото върху лъскавия под в салона на марката.
Сребристият автомобил е изключително подходящ за онези, които нямат желание или възможност често да го мият. Върху такива коли най-малко си личат евентуалните драскотини. През последните години металикът е един от предпочитаните цветове за автомобили в цяла Европа.
Наблюдава се и известна зависимост в това отношение от марката и дизайна на колите. Надали някой ще поиска да си купи зелен мерцедес, колкото и да харесва този цвят. По-тъмният нюанс на боята е характерен по-скоро за ягуар. Ярките цветове от типа на червения и жълтия са присъщи на неголеми спортни автомобили. А за характерния за бизнес класата седан са най-подходящи тъмни бои и дори "правителственото" черно.
Някои марки дори се асоциират с определени цветове. Синоним за ферари и порше е, разбира се, червеният. Ламборджини предизвиква в съзнанието появата на жълто, а мазерати винаги е синьо. В тази логична поредица има обаче и доста спорни образци. Като например чий "законен" цвят е черният - на мерцедеса, който също така е класически бял или сребрист, или на традиционното беемве? Отговорите на тези въпроси изобщо не са еднозначни.
Боята на колата обаче не просто е избор на стопанина й. Цветът на "железния кон" също влияе на водача. Червеният кара шофьора да натиска газта и също така активизира мозъчните процеси. Веселият оранжев оказва благотворно въздействие на емоционалното състояние на участниците в пътното движение. Казват, че синият стимулира към отслабване и заедно със зеления създава илюзията, че колата се намира по-далеч, отколкото всъщност е. За разлика от червения автомобил, който изглежда на шосето като агресор.
От всичко, споменато дотук, най-важното си остава удобството на колата, нейната функционалност и способността да харчи малко гориво. А цветът винаги може да бъде променен според вкуса на собственика на автомобила. Нали?
 
Хамелеон само с едно копче за една секунда


Времето на колебания и разправии при избора на цвета на колата вече изтича, защото съвсем скоро ще се появят автомобили-хамелеони, способни да сменят боята си за една секунда само с натискането на един бутон. Това ще е възможно, благодарение на новосъздадената от учени технология, наречена paramagnetic. Нисан вложи доста средства и време в лаково покритие, с което целеше то само да поправя белезите от драскотини. Преди нанасянето на новата боя се слага специален полимер, съдържащ "парамагнетични" частици железен окис. След това сред тях електронно се разпръскват малки кристалчета, които могат да въздействат върху отразяването на светлината и по този начин да променят цвета.
Този процес е особено подходящ за оцветяване на метални предмети, включително автомобили, защото изисква наличието на слаб поток от енергия, за да се поддържа желаният цвят. Когато колата е с изключен двигател и няма енергия, която да въздейства върху кристалчетата в железния окис, оцветяването й се връща към основата. Полученото по този начин боядисване може да възпроизведе всеки видим от човешкото око нюанс. Нужна е само една секунда, за да се смени цветът на целия автомобил.
Според производителите първите коли с мулти оцветяване ще се появят на пазара в близките няколко години. Да му мисли полицията как ще преследва автомобилите нарушители...

В крак с модата


Шофьорите, които се стремят да са в крак с модата и имат възможност да се съобразят с нея и при избора на кола, трябва да знаят, че на автомобилния подиум, пардон - на пътя, се завръщат естествените цветове. А сивият металик, черното и бялото отшумяват.
BASF Automotive Coatings направи списък на автомобилните цветове, които според специалистите от цял свят ще бъдат популярни през близките 5 години. Според направеното по поръчка на компанията изследване все по-често срещани ще бъдат натуралните нюанси - оттенъците на кафявото, зеленото, синьото, теракотата, ягодовото и медното. Експертите предполагат, че популярността на тревистия цвят ще расте, а модата на сивия металик, черното и бялото, които днес красят между 50 и 80% от всички коли, постепенно ще залязва.
Най-популярен през изминалите няколко години е бил белият цвят, сочи изследване на една от най-големите компании за автомобилни бои - PPG Industries. На второ място в тази класация бе сивият металик, който изгуби лидерската си позиция за първи път от десетилетие насам. С най-голяма популярност в Европа през 2011 г. са се ползвали черното, бялото и сребристото. В синьо, червено, кафяво/зластисто/оранжево/жълто и зелено са били боядисани съответно 9, 7, 5 и 2 процента от колите.
 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ