България и Румъния форсират проекта за нови мостове над Дунав
Няма да бъде въвеждана допълнителна такса за акостирането на ро-ро кораби в пристанище Бекет
/ брой: 230
В най-кратки срокове България и Румъния възнамеряват да подпишат Меморандум за сътрудничество за построяването на 2 нови моста над река Дунав между градовете Силистра - Кълъраш и Никопол - Турну Мъгуреле. Реализацията на двата проекта би могла да се финансира чрез публично-частно партньорство.
Това е било договорено по време на среща на българския министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова с Ливиу Драгнеа, заместник министър-председател и министър на регионалното развитие и публичната администрация на Румъния.
За трети мост над Дунав между България и Румъния се заговори по-активно през миналата година от кабинета Орешарски. Тогава президентите на двете страни - Росен Плевнелиев и Траян Бъсеску, се договориха да работят съвместно за изграждането на ново съоръжение, след като беше пуснат в експлоатация вторият мост над реката край Видин и Калафат.
София и Букурещ търсят възможности за изграждането на новия мост с европейски пари. Един от вариантите е специалният инструмент на ЕС "Свързана Европа", който обаче приоритетно ще финансира жп и водни проекти. Бившият премиер Пламен Орешарски заговори и за вариант за публично-частно партньорство.
Няма да бъде въвеждана допълнителна такса за акостирането на ро-ро кораби в пристанище Бекет, стана ясно още след срещата на Ангелкова с Драгнеа. Припомняме, че румънската страна искаше да въведе такса в размер на 150 евро за акостиране на ро-ро кораби в пристанище Бекет. Според браншовите организации въвеждането на тази допълнителна такса би довела до фалит на фериботния комплекс, тъй като след пускането на втория мост на река Дунав Видин - Калафат, значително е намалял трафикът през ферибота Оряхово - Бекет.
По време на срещите си в Румъния Ангелкова е обсъдила и съвместния проект между България и Румъния за подобряване на корабоплаването по Дунав, с европейско финансиране. Това е много важно както за двете държави, така и за развитието на вътрешноводните пътища на ЕС.