Българският усилвател за китара "Дуло" се нареди до най-големи световни марки
/ брой: 28
Една малка, изцяло българска компания създаде успешен продукт, който за кратко постигна международен пробив в конкурентния сектор на музикалната техника. Става въпрос за новия български усилвател за китара "Дуло", който от тази година вече се предлага от една от най-големите онлайн платформи за музикални инструменти в Европа (Thomann.de), научи ДУМА от Александър Александров от пиар агенция Кросроудс България ООД. Усилвателят и компонентите за него са разработени изцяло у нас. "Кайро аудио" (Kyro Audio) е нов бранд, основан през 2020 г. от инженерите Емил Кирилов и Георги Кирчев. Първоначално той е страничен проект, който успешно съчетава основния им бизнес - разработката на електронни устройства, и хобито им - музиката.
Връщайки се от едно музикално изложение, те решават да проектират висококачествен усилвател за китара, който да удовлетвори нуждата от мобилност на музикантите в наши дни. След като правят първия си прототип и го представят на приятели музиканти и собственици на магазини за музикални инструменти, идва идеята за ползването на български мотиви и преплитането на родната история в продуктовата линия. Решават да нарекат първия си продукт с името на прабългарската династия Дуло. В средата поставят символа, който се смята за неин герб. Под името на бранда изписват "Направено в България" (Built in Bulgaria). Емил дори решава да добави малък подарък - ключодържател и колие с розетата от Плиска.
Създателите на "Дуло" решават да направят лимитирана серия, която да обявят за предварителна продажба. Това ще им даде възможност да съберат първоначалния капитал, необходим за производство, от самите клиенти, които желаят продукта. Изпращат го в шест държави на три континента. На 22 декември м.г. с тях се свързва един от най-големите дистрибутори на музикални инструменти в Европа. През януари Емил и екипът му финализират сделката и изпращат първата поръчка в началото на февруари. Само за седмица усилвателят се позиционира, от почти последното 55-о място, на 38-о по популярност в платформата. На 27 март той ще бъде демонстриран на изложението за музикални инструменти "Българска музикална работилница". На това събитие "Кайро" ще покаже и новите си продукти. Входът е свободен, а посетителите ги очакват големи награди.