07 Май 2024вторник06:53 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Билетът в София става 1,60 лв.

Глобата за нередовен пътник ще се увеличи от 20 на 40 лева, предлагат от Столичната община

/ брой: 70

автор:Деси Велева

visibility 98

Центърът за градска мобилност (ЦГМ) предложи вчера цената на билета за еднократно пътуване в София от 1 лв. да скочи на 1,60 лв. Друго предложение на ЦГМ е да поскъпне на 12 лева и талонът за 10 пътувания, който в момента струва 8 лева. Абонаментните карти запазват цените си.
Според изчисления на търговското дружество себестойността на едно пътуване е 1,64 лв. Целта на увеличението е да се насърчат столичани да използват дългосрочни документи, заяви Симеон Арнаудов, изпълнителен директор на ЦГМ. Според него в момента в Европа хората, които използват  билет, са не повече от 10 на сто от всички пътници, а у нас този процент бил 15. Пътуващият с билет трябва да стане случайно пътуващ, смята още Арнаудов.
Междувременно заместник-кметът по транспорта на София Любомир Христов обяви, че ако СОС одобри новите цени, глобата за нередовен пътник ще се увеличи двойно и от 20 лв. ще стане 40 лева. При отказ да се плати и се състави акт, нередовният пътник вече ще дължи 200 лв., уточни заместник-кметът.
23 на сто от столичани си купуват карти по редовна тарифа, а най-голям е делът на тези, които пътуват с преференциални карти - 62 на сто. Гратисчиите са 10 на сто от всички пътуващи. Според изчисления на Центъра за градска мобилност пътуването на хората, които ползват месечна карта за една линия, в момента излиза 44 стотинки, а ползващите месечна за всички линии се возят срещу 36 стотинки. Не стана ясно обаче колко пътувания дневно трябва да се направят, за да се получи тази цена.
Появяват се и три нови абонаментни карти.  Първата е месечна за метро и една наземна линия, която ще струва 43 лева и се нарича "Метро+". Тя е предназначена основно за онези, които ползват довеждащ транспорт до метрото. Нова тридневна карта за всички линии ще струва 10 лева. Карта "София" пък е предназначена за туристите, тя също е за тридневни пътувания и ще струва 20 лв. Столицата е посетена от 1 милион туристи през миналата година, които са останали поне за една нощ, обосноваха предложението си за туристическата карта от ЦГМ. Всички предложения за нови цени и карти ще бъдат въведени от 1 юни, единствено карта "София" ще може да бъде включена през октомври.
От ЦГМ отказват да върнат картата за две линии, защото я определят като неефективна. От няколко месеца общинските съветници от БСП настояват за възстановяването й.
От търговското дружество не обясниха как ще се борят с гратисчиите, особено по линиите, ползвани от роми. Изпълнителният директор обаче призна, че нередовните пътници от ромските квартали трудно се санкционират и най-често само се свалят от превозните средства. Арнаудов призова столичани да съдействат на контрольорите, които не могат да глобят гратисчиите. Не можем да очакваме те да се справят сами, коментира изпълнителният директор на ЦГМ. Според него нередовните пътуващи трябва да бъдат намалени до 6-7 процента, колкото са те в европейските градове.
На фона на исканото увеличение от ЦГМ обясниха, че работят на печалба през последните години и че системата на градския транспорт е стабилна и няма никакви загуби.
Предложенията на ЦГМ ще бъдат внесени за одобрение в Столичния общински съвет.
ДУМА припомня, че на среща с кметовете веднага след местните избори през октомври миналата година премиерът Бойко Борисов ги призова да вдигат данъците и таксите. "Аз недоумявам защо цената на билетчето за метрото в София е още 1 лев", обърна се тогава той към столичния кмет Йорданка Фандъкова.

Тикет системата тръгва през септември 2017 г.

Дългоочакваната тикет система трябва да стане готова до септември 2017 г. Тя ще е единна за целия транспорт - наземен и подземен. Предвижда се с новата система да се въведе видеонаблюдение във всяко превозно средство, както и да генерира нови документи. Тя ще може да определя и броя на гратисчиите.
Системата трябва да може да прави всичко, да отчита всичко, обясниха от ЦГМ. Не стана ясно обаче как ще бъдат отчитани пътуванията и как ще се определя цената им - дали според времетраенето или според разстоянието.

БСП против вдигането на цената


Общинските съветници от БСП се обявиха против вдигането на цената на билета. На този етап такъв скок е необоснован, първо трябва да се разгледа икономическата рамка на ЦГМ, заяви Калоян Паргов, председател на групата съветници от БСП в СОС. Според него задкулисно, зад гърба на столичани се прави опит да се компенсират гратисните пътувания. Те са 30-40 на сто, а не, както се говори официално, 10 на сто, коментира Паргов. Според него предложенията трябва да се обсъдят сериозно от транспортната комисия към СОС. Системата е компрометирана, а ЦГМ е черна дупка, категоричен бе Паргов.
Не бива да се правят такива промени, преди да се въведе тикет системата, заяви общинската съветничка от БСП Милка Христова. Според нея едва тогава ще има справедливост при определяне на цената на едно пътуване. Тя обяснява добрите финансови резултати на ЦГМ с недостатъчното финансиране, което то осигурява на дружествата "Електротранспорт" и "Автотранспорт". Те трупат дългове, а центърът печели, заяви Христова. Тя напомни, че ЦГМ събира и парите от паркиране в София, вместо те да се използват за изграждане на паркинги, за тротоари и поддържане на уличната мрежа.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 2053

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 2008

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 1816

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 2123

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2351

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1897

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 1939

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2199

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 1996

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 2148

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ