04 Август 2021сряда01:59 ч.

Брюксел дава още 14 г. на дизеловите и бензиновите коли

Европейската комисия обсъжда нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г.

/ брой: 120

автор:Дума

visibility 912

Новите автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, може да имат само още 14 години живот в Европейския съюз, според нови правила за ограничение на вредните емисии, които Брюксел обсъжда в момента, цитира money.bg публикация на "Политико". Трима високопоставени източника на изданието казват, че Европейската комисия обсъжда поставянето на цел за нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г. Детайлите предизвикаха недоволството на политически силните германски автомобилни производители. Обсъжданите правила ще станат план от Зеления пакт, който цели постигане на въглеродна неутралност в Европейския съюз до средата на века. ЕК обсъжда до 2030 г. да наложи правила за 60% намаление на емисиите от автомобилите спрямо настоящата цел от 37,5%. До 2035 г. намалението ще бъде 100%. Ако променените рестрикции бъдат одобрени от Комисията, което ще стане ясно до 14 юли, ще трябва да получат одобрението и от отделните европейски държави, и от Европейския парламент. Очаква се те да срещнат яростна опозиция от автомобилните производители и от държавите, които разчитат на индустрията.
Макар че множество автомобилни компании вече произвеждат електромобили, само "Волво" и "Фолксваген" имат стратегии за преминаване изцяло към електрическа мобилност до края на десетилетието. В същото време "Даймлер" и БМВ се смятат за най-малко подготвени за подобен преход.
Производителите и някои държави членки настояват Европейският съюз първо драматично да увеличи инвестициите в зарядни станции. В рамките на Зелената сделка емисиите от транспорта трябва да намалеят с 90% до 2050 г. Предходната цел за намаление на емисиите от автомобилите с 37,5% бе одобрена през 2018 г. след дълги и тежки битки. Но тъй като се смята, че средният им живот е около 15 години, то 2035 г. е крайната дата, до която продажбите на нови бензинови и дизелови коли трябва да бъдат забранени, за да бъдат постигнати целите до 2050 г. Марош Шефчович, вицепрезидент на Европейската комисия, посочва, че финален вариант на текста все още не е одобрен. Но гледайки ръста на продажбите на електромобили, то "нещо, което изглежда амбициозно за 2025, 2030 или след това, може да не е чак толкова амбициозно, когато видим какво се случва на пазара".

Янаки Стоилов обжалва отказа за отстраняването на Гешев

автор:Дума

visibility 206

/ брой: 148

ИТН представи кандидатите за министрите

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 148

Над 200 пожара избухнаха за денонощие

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 148

Спешни медици се разграничиха от протест

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 148

Ценови удар

автор:Дума

visibility 333

/ брой: 148

ЕБВР придоби дял в концесионера на летище София

автор:Дума

visibility 207

/ брой: 148

С над 30 на сто поскъпна токът за бизнеса

автор:Дума

visibility 172

/ брой: 148

Почивката ни излиза с 10-15% по-скъпа

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 148

САЩ гонят още 24 руски дипломати

автор:Дума

visibility 232

/ брой: 148

Грузинци призоваха Путин за рестарт на отношенията

автор:Дума

visibility 219

/ брой: 148

Протест в Прищина пред посолството на Албания

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 148

Кратки новини

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 148

За цената на зелето

автор:Мая Йовановска

visibility 225

/ брой: 148

Цената на тока няма да се регулира от 2024 г.

автор:Евгени Гаврилов

visibility 196

/ брой: 148

Щом номерът минава

автор:Владимир Георгиев

visibility 197

/ брой: 148

Непонятно!

visibility 201

/ брой: 148

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ