23 Юли 2025сряда13:56 ч.

Брюксел дава още 14 г. на дизеловите и бензиновите коли

Европейската комисия обсъжда нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г.

/ брой: 120

автор:Дума

visibility 1362

Новите автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, може да имат само още 14 години живот в Европейския съюз, според нови правила за ограничение на вредните емисии, които Брюксел обсъжда в момента, цитира money.bg публикация на "Политико". Трима високопоставени източника на изданието казват, че Европейската комисия обсъжда поставянето на цел за нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г. Детайлите предизвикаха недоволството на политически силните германски автомобилни производители. Обсъжданите правила ще станат план от Зеления пакт, който цели постигане на въглеродна неутралност в Европейския съюз до средата на века. ЕК обсъжда до 2030 г. да наложи правила за 60% намаление на емисиите от автомобилите спрямо настоящата цел от 37,5%. До 2035 г. намалението ще бъде 100%. Ако променените рестрикции бъдат одобрени от Комисията, което ще стане ясно до 14 юли, ще трябва да получат одобрението и от отделните европейски държави, и от Европейския парламент. Очаква се те да срещнат яростна опозиция от автомобилните производители и от държавите, които разчитат на индустрията.
Макар че множество автомобилни компании вече произвеждат електромобили, само "Волво" и "Фолксваген" имат стратегии за преминаване изцяло към електрическа мобилност до края на десетилетието. В същото време "Даймлер" и БМВ се смятат за най-малко подготвени за подобен преход.
Производителите и някои държави членки настояват Европейският съюз първо драматично да увеличи инвестициите в зарядни станции. В рамките на Зелената сделка емисиите от транспорта трябва да намалеят с 90% до 2050 г. Предходната цел за намаление на емисиите от автомобилите с 37,5% бе одобрена през 2018 г. след дълги и тежки битки. Но тъй като се смята, че средният им живот е около 15 години, то 2035 г. е крайната дата, до която продажбите на нови бензинови и дизелови коли трябва да бъдат забранени, за да бъдат постигнати целите до 2050 г. Марош Шефчович, вицепрезидент на Европейската комисия, посочва, че финален вариант на текста все още не е одобрен. Но гледайки ръста на продажбите на електромобили, то "нещо, което изглежда амбициозно за 2025, 2030 или след това, може да не е чак толкова амбициозно, когато видим какво се случва на пазара".

Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 225

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 226

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 223

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 215

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 223

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ