19 Април 2024петък18:19 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Брюксел дава още 14 г. на дизеловите и бензиновите коли

Европейската комисия обсъжда нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г.

/ брой: 120

автор:Дума

visibility 916

Новите автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, може да имат само още 14 години живот в Европейския съюз, според нови правила за ограничение на вредните емисии, които Брюксел обсъжда в момента, цитира money.bg публикация на "Политико". Трима високопоставени източника на изданието казват, че Европейската комисия обсъжда поставянето на цел за нулеви емисии за автомобилите, продавани след 2035 г. Детайлите предизвикаха недоволството на политически силните германски автомобилни производители. Обсъжданите правила ще станат план от Зеления пакт, който цели постигане на въглеродна неутралност в Европейския съюз до средата на века. ЕК обсъжда до 2030 г. да наложи правила за 60% намаление на емисиите от автомобилите спрямо настоящата цел от 37,5%. До 2035 г. намалението ще бъде 100%. Ако променените рестрикции бъдат одобрени от Комисията, което ще стане ясно до 14 юли, ще трябва да получат одобрението и от отделните европейски държави, и от Европейския парламент. Очаква се те да срещнат яростна опозиция от автомобилните производители и от държавите, които разчитат на индустрията.
Макар че множество автомобилни компании вече произвеждат електромобили, само "Волво" и "Фолксваген" имат стратегии за преминаване изцяло към електрическа мобилност до края на десетилетието. В същото време "Даймлер" и БМВ се смятат за най-малко подготвени за подобен преход.
Производителите и някои държави членки настояват Европейският съюз първо драматично да увеличи инвестициите в зарядни станции. В рамките на Зелената сделка емисиите от транспорта трябва да намалеят с 90% до 2050 г. Предходната цел за намаление на емисиите от автомобилите с 37,5% бе одобрена през 2018 г. след дълги и тежки битки. Но тъй като се смята, че средният им живот е около 15 години, то 2035 г. е крайната дата, до която продажбите на нови бензинови и дизелови коли трябва да бъдат забранени, за да бъдат постигнати целите до 2050 г. Марош Шефчович, вицепрезидент на Европейската комисия, посочва, че финален вариант на текста все още не е одобрен. Но гледайки ръста на продажбите на електромобили, то "нещо, което изглежда амбициозно за 2025, 2030 или след това, може да не е чак толкова амбициозно, когато видим какво се случва на пазара".

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 316

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 380

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 305

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 298

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 304

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 274

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 296

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ